Politieberichten Overschie

Persberichten maandag 06/03/2000 tot maandag 13/03/2000 Weeknummer: 10

_________________________________________________________________

Op de Doenkade werd een automobilist betrapt dat hij reed met teveel alcoholhoudende drank op. Hij werd voornader onderzoek overgebracht naar het bureau Marconiplein en proces-verbaal werd opgemaakt. Op de Abtsweg had een automobilist een stopteken genegeerd van een verkeersbrigadier. Omdat door de verkeersbrigadier het kenteken was genoteerd kon de automobilist achterhaald worden. Hij is op passende wijze bestraft.
Op het Kleinpolderplein vond een aanrijding plaats waarbij een persoon gewond raakte. Deze werd per GGD overgebracht naar het SFG. Een verkeersongevallenrapport wordt opgemaakt.

Dinsdag 07/03
Op de Doenkade werd een man aangehouden, terwijl hij onder invloed van alcoholhoudende drank een personenauto bestuurde. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Twee inwoners van Overschie zijn in de omgeving van de Slinge op Rotterdam-Zuid aangehouden. Zij zouden zich schuldig hebben gemaakt aan de diefstal van meerdere fietsen. Op de Bm.Baumannlaan viel een vrouw op het trottoir. Door de val werd haar bril vernield en kreeg zij daarbij iets in haar oog. De vrouw werd door de ambulance naar het SFG-ziekenhuis overgebracht. Op de Ludolf de Jonghstraat werd een voetganger aangereden door de bestuurder van een personenauto. De voetganger bekwam een pijnlijke knie en werd voor het maken van een foto overgebracht naar het ziekenhuis. Op de Bm.Josselin de Jonglaan vond een aanrijding plaats tussen twee personenauto' s. Er vielen geen gewonden, doch de personenauto' s moesten worden afgevoerd middels een takelwagen.
Woensdag 08/03
Op de Zestienhovensekade werd ingebroken in een personenauto en werd een autoradio-cdspeler weggenomen. Door de eigenaar werd aangifte gedaan. Op het vliegveld raakte een sportvliegtuig even in problemen tijdens de landing, echter alles liep goed af en het toestel landde veilig en wel op Rotterdam Airport. Op de Oudedijkse Schiekade werd van een auto het linnen dak vernield met een scherp voorwerp. Door de eigenaar werd aangifte gedaan van vernieling. Op de Hofweg ontstond ten gevolge van het niet verlenen van voorrang een aanrijding tussen een taxi en een personenauto. Hierbij was alleen materiele schade te betreuren.

Donderdag 09/03
In de nachtelijke uren was in de Cannemanstraat een bedrijfsauto opengebroken en diverse goederen weggenomen. Aan de Pieter van Aschstraat had een aanrijding plaatsgevonden waarbij een van de partijen was doorgereden. Een onderzoek wordt ingesteld. In een winkel werd getracht te betalen met een vals bankbiljet. De betrokkene werd aangehouden en proces- verbaal wordt opgemaakt. Door een jongeman werden enige baldadigheden gepleegd op de Parallelstraat. Dit werd gezien door de surveillerende politieambtenaren. Aangezien er geen beschadigingen waren werd de jongeman met een reprimande heengezonden.

Vrijdag 10/03
Er werden in Overschie vier personen bezocht die nog openstaande boetes hadden. Twee daarvan moesten direct betalen en de andere twee maakten van de mogelijkheid gebruik dat zij nog in hoger beroep konden. Op de Hoogenwaardstraat ontstond brand in een portiekwoning. De brandweer kwam met groot materieel ter plaatse. In de woning waar de brand was ontstaan hadden de bewoners het pand kunnen verlaten. Er was echter nog wel gevaar voor andere portiekbewoners. Dezen werden met behulp van de ladderwagen van de brandweer veilig uit hun woningen gehaald. Na het blussen kon de schade worden opgenomen. Door de recherche in samenwerking met de technische recherche van het bureau Marconiplein wordt een onderzoek ingesteld naar het ontstaan van de brand.

Zaterdag 11/03
Op de Bovendijk is een gestolen auto teruggevonden. Een inwoner werd aangehouden in de woning, daar deze nog een gevangenisstraf uit moet zitten. Op een laad en los zone zijn een aantal bekeuringen uitgeschreven omdat daar auto's stonden, die daar niet hoorden te staan. Op de Parallelstraat heeft een aanrijding plaatsgevonden tussen een automobilist en een fietser. De technische ongevallen dienst stelt een onderzoek in omtrent de juiste toedracht. Op de Doenkade werd een automobilist betrapt op het rijden met meer dan de toegestane hoeveelheid alcohol in het bloed. Tegen deze is proces-verbaal opgemaakt.

Zondag 12/03
Op de Doenkade werd een bestuurder aangehouden die teveel alcohol had genuttigd. Tegen de man is proces- verbaal opgemaakt. Aan de Terletweg werd een ontvreemde personenauto, merk Opel Kadett aangetroffen.

Einde politieberichten.

Politiebureau Overschie Burgemeester Baumannlaan 180 tel: 010-274.03.45.

_________________________________________________________________

Deel: ' Politieberichten Overschie '