Politiebericht

Maandag 13 december 1999

Dagelijkse persberichten districten West, Noord, Midden en OOst

Delfzijl: alcomobilist
In Delfzijl werd zondagavond op de Kustweg een 47-jarige inwoner van Delfzijl betrapt bij het rijden onder invloed. Controle aan het politiebureau gaf aan, dat hij 1.3 promille alcohol in zijn bloed had. Tevens bleek dat zijn rijbewijs in 1997 ongeldig was verklaard en dat hij nog drie boetes tot een bedrag van ruim 2000 gulden had openstaan. Hij is meteen ingesloten om de vervangende straf van 14 dagen uit te zitten. De politie maakt proces-verbaal op.

In Garmerwolde is zondagnacht op de Provincialeweg een 42-jarige inwoner van Schildwolde aangehouden in verband met alcohol in combinatie met het besturen van een auto. Hij bleek 1.1. promille te hebben. Hij kreeg een schikking van 900 gulden en een rijverbod.

Mensingeweer: auto tegen boom, bestuurder ongedeerd. Zondagavond raakte een 21-jarige automobilist uit Ulrum op de Meerenweg bij Mensingeweer, vermoedelijk door een te hoge snelheid, de controle over zijn auto kwijt, waarna de auto op de kop in de sloot belandde. Wonderwel bleef de bestuurder nagenoeg ongedeerd. De auto was total loss en is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Winsum: auto in de sloot
Een 21-jarige automobilist uit Winsum raakte zondagavond op de Provincialeweg tussen Mensingeweer en Winsum van de weg, vermoedelijk door een te hoge snelheid, waarna hij met de auto in de sloot belandde. Hij kwam zelf met de schrik vrij. De flink beschadigde auto is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Termunterzijl: nooddijk gedeeltelijk weggespoeld. Vermoedelijk door baldadige jeugd is zaterdag een gedeelte van een nooddijk om een bouwput in Termunterzijl weggespoeld. Een slang van een waterpomp die de bouwput moet drooghouden, is vernield waardoor het water tegen de nooddijk spoelde. Inmiddels is met een graafmachine de zaak weer hersteld. De politie stelt een nader onderzoek in en verzoekt eventuele getuigen om zich te melden bij de politie in Delfzijl, telefoon 050-5996300.

Delfzijl: acht jongens aangehouden in verband met baldadigheid. Acht jongens in de leeftijd van 17 tot 21 jaar zijn zaterdagnacht aangehouden nadat ze uit een woning aan de Bellatrixstraat in Delfzijl bierflesjes naar beneden hadden gegooid. Hierdoor lag de stoep en het wegdek bezaaid met glas. De 'vriendenclub' die uit Groningen, Godlinze, 't Zandt afkomstig was, vierde een feestje in de betreffende woning, die van een andere kennis was. Deze was zelf niet op het feestje aanwezig. De mannen zijn voor verhoor overgebracht naar het politiebureau waar ze een verklaring aflegden. Daarna zijn ze weer op vrije voeten gesteld. Enkelen van hun hebben een gedeelte van de rotzooi weer opgeruimd. De politie maakt proces-verbaal op.

Veendam: keukenbrand
In een woning aan de Mr N. F. Wilkensstraat in Veendam brak zondagmorgen brand uit in de keuken. De 77-jarige bewoonster heeft vermoedelijk een waterkoker aangezet zonder dat daar water in zat. De brandweer heeft kunnen voorkomen dat de gehele woning uitbrandde. De brandschade bleef beperkt tot de keuken. De gehele woning liep roetschade op.

Veendam: vernieling snackbar
Van een snackbar aan de Kleine Vaartlaan in Veendam zijn zaterdagnacht twee ramen vernield met een steen. Hierdoor is de koelvitrine met de daarin aanwezige snacks vernield of onbruikbaar gemaakt. De eigenaar heeft aangifte gedaan. De politie stelt een nader onderzoek in.

Wildervank: hennepkwekerij
Op de vliering van een woning aan de Willem de Zwijgerlaan in Wildervank werd zondagmiddag door de politie een hennepkwekerij aangetroffen. Het ging om 240 oogstrijpe hennepplanten. De planten en de installatie bestaande uit zes assimilatielampen en een bewateringsinstallatie zijn door de politie inbeslag genomen. De 32-jarige bewoner is aangehouden en verhoord. Hij is daarna weer op vrije voeten gesteld.

Muntendam: aanhanger met hondenvoer gestolen
Bij een diervoederhandel aan de Zuiderstraat in Muntendam is zondagavond een gesloten aanhangwagen gestolen met daarin voor ruim 2000 gulden aan hondenvoer. De eigenaar heeft aangifte gedaan. De politie stelt een nader onderzoek in.

Winschoten: bloempotdieven aangehouden.
Een 21-jarige en een 15-jarige inwoner van Oude Pekela zijn zondagmorgen aangehouden voor de diefstal en vernieling van een paar terracotta-potten die ze die nacht hadden meegenomen bij een flatgebouw aan de Poortstraat in Winschoten. De politie trof het tweetal op de Stationsweg waarbij beiden een pot met bloemen achter op de fiets hadden. Zij konden in verband worden gebracht met de aangifte eerder die nacht. Tijdens het verhoor bekenden zij tevens nog de diefstal van twee fietsen. Ze zijn na verhoor weer op vrije voeten gesteld.

Ter Apelkanaal: automobilist valt in slaap.
Omdat hij achter het stuur in slaap viel botste een 36-jarige automobilist uit Nieuwe Pekela, zondagmorgen op de A.G. Wildervanckweg in Ter Apelkanaal tegen een paal van een ANWB-wegbewijzering die gezien zijn rijrichting in de linkerberm stond. Hierdoor raakte de paal ontzet en zijn auto flink beschadigd. De automobilist kwam zelf met de schrik vrij.

Informatie, afdeling voorlichting, 050 5995010

Deel: ' Politieberichten provincie Groningen '