Politiebericht

Berichten districten Noord, Midden, West en Oost

Woensdag, 1 december 1999

Aduard: verkeersgevaarlijk gedrag
Gistermiddag constateerde de politie, dat een bestuurder van een personenauto op de Friesestraatweg in Aduard zich verkeersgevaarlijk gedroeg. De automobilist overschreed een doorgetrokken streep, negeerde de plaatselijke maximumsnelheid, haalde tegelijkertijd een politieauto in en bracht een automobilist van een tegemoetkomende in verwarring; ook negeerde de verdachte het rode licht door gebruik te maken van een andere rijstrook, die 'op groen' stond om vervolgens weer van rijstrook te gaan veranderen. De politiemedewerkers waren
-door verkeersomstandigheden geboden- niet bij machte om de verdachte te laten stoppen en hem op zijn gedrag aan te spreken; zij noteerden het kenteken. Bij onderzoek bleek, dat het -lease-bedrijf- op wiens naam het kenteken van de betreffende personenauto stond ook al door de Groninger regiopolitie was benaderd; een bestuurder van deze auto had kort daarvoor een doorrijding na een aanrijding veroorzaakt, had de voor- en zijruit van de auto waarmee hij botsing was gekomen met een ha
mer kapot geslagen en had de bestuurder bedreigd. De bestuurder is inmiddels gelocaliseerd; de politie zal met hem in contact treden.

Zuidhorn: aanrijding met letsel
Gisteravond kwam een 51-jarige automobilist uit Zuidhorn op de Rijksstraatweg in zijn woonplaats met een uit de tegengestelde richting naderende 19-jarige automobilist uit Kollum in aanraking. De 51-jarige automobilist die uit de richting Noordhorn kwam, begon op een bepaald moment te slingeren en kwam op de rijstrook van het tegemoetkomend verkeer terecht; vervolgens botste de verdachte frontaal op een tweede tegemoetkomende auto. De verdachte, de bestuurder en een inzittende van de tweede tegemoetkomende auto zijn met onbekend letsel naar het ziekenhuis overgebracht.

Delfzijl: rijden onder invloed
Gisteravond heeft de politie in de Ubbenslaan in Delfzijl een 49-jarige automobilist uit die plaats op het gebruik van alcoholhoudende drank gecontroleerd. Bij onderzoek bleek, dat de verdachte 1.7 promille alcohol in zijn bloed had. De bestuurder kreeg een rijverbod van zes uur.

Delfzijl: verdachte woninginbraken aangehouden
De politie heeft maandag 22 november jl. op het NS-station in Delfzijl een 25-jarige verdachte uit Delfzijl aangehouden, die zich in Loppersum, Appingedam en Delfzijl de afgelopen tijd had schuldig gemaakt aan een vijftiental woninginbraken. De verdachte kwam van een inbraak die hij die avond in Loppersum had gepleegd met de trein op het station in Delfzijl aan, waar hij door de politie werd aangehouden; enkele gestolen voorwerpen had de verdachte nog in zijn bezit. De verdachte gebruikte drugs en zat volgens zijn verklaring in geldnood. De verdachte was uit op geld en sieraden. De politie trof in zijn ouderlijke woning nog een aantal gestolen goederen aan,

Voor nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.

Deel: ' Politieberichten provincie Groningen '