Politiebericht

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Zondag 7 november 1999

Winschoten: Mannen op de vuist
In het asielzoekerscentrum aan de Udesweg in Winschoten heeft de politie gisteravond een 30-jarige man uit Rusland en een 35-jarige man uit Liberia aangehouden. Beide mannen hadden aanvankelijk ruzie gekregen over een te hard staande radio. Daarover vlogen ze elkaar in de haren. Na bemiddeling door de politie gingen beiden huns weegs. Korte tijd later echter kwam het weer tot een confrontatie waarbij er over en weer geslagen werd. Daarbij raakten beide mannen gewond aan het hoofd. De man uit Rusland moest in een ziekenhuis worden behandeld. Daarna is hij, net als de andere verdachte, ingesloten op het politiebureau. Er wordt door de politie een nader onderzoek ingesteld.

Wildervank: Man gewond na vechtpartij
Bij een vechtpartij in een voor een discotheek aan de 11e Laan in Wildervank is vannacht een 20-jarige man uit de gemeente Aa en Hunze gewond geraakt. De man was bezoeker van de discotheek en gedroeg zich geruime tijd uiterst vervelend. Daarbij viel hij andere bezoekers lastig. Dit was voor het personeel aanleiding de man de deur te wijzen. Bij het verlaten van de zaak sloeg de man een andere bezoeker in het gezicht. Daarop ontstond voor de zaak een vechtpartij waarbij het slachtoffer hoofdletsel opliep. Hij is voor behandeling overgebracht naar een ziekenhuis. De politie stelt een nader onderzoek in.

Niekerk: Bromfietser valt
Een 35-jarige man uit de gemeente Grootegast is vannacht gewond geraakt op de Smidshornerweg in Niekerk. De man reed op een brommer is vermoedelijk tengevolge van gladheid door gevallen bladeren onderuit gegaan. Hij liep bij de val beenletsel op en is naar een ziekenhuis in Groningen gebracht.

Tolbert: Auto te water
Vermoedelijk door een stuurfout van de bestuurder raakte gisteravond een auto te water van de Tolbertervaart in Tolbert. De bestuuder - een 26-jarige man uit de gemeente Marum - merkte een bocht in de weg te laat op en kwam in de berm terecht. In een poging de wagen weer op de weg te krijgen raakte de man de controle over de wagen kwijt en reed de vaart in. De bestuurder en zijn passagier, een 25-jarige man uit Ureterp, konden uit de auto komen en liepen alleen een nat pak op. De bestuurder bleek onder invloed van alcohol te verkeren. Bij de ademanalyse werd 0.8 promille alcohol gemeten. De man is aangehouden en na verhoor op het politiebureau met een dagvaarding en een geldboete van 700 gulden heengezonden. Er is hem tevens een rijverbod van 3 uur opgelegd. Een bergingsbedrijf heeft de auto uit de vaart getakeld.

Opende: Man rijdt door na ongeval
Op de Bosweg in Opende heeft de politie gistermiddag een 24-jarige man uit de gemeente Grootegast aangehouden. De man reed in een auto waarnaar werd gezocht op verzoek van de politie in Drachten omdat met deze auto een aanrijding was veroorzaakt in Drachten waarbij de bestuurder was doorgereden. Bij die aanrijding raakte overigens niemand gewond. Surveillerende politiemensen zagen de wagen rijden op de Drachtsterweg in Opende. De auto reed de Bosweg op en nog voordat de politie de wagen een stopteken kon geven botste de bestuurder tegen een geparkeerde auto. Hij werd aangehouden en bleek bij onderzoek niet in het bezit te zijn van een rijbewijs. Ook bleek dat zijn auto niet is verzekerd. Die is daarom in beslag genomen. Op het politiebureau bleek dat de man ook nog geldboetes moet betalen voor een totaal bedrag van bijna 3000 gulden. De man is na verhoor overgedragen aan Regiopolitie Friesland.

Oldehove: Automobilist onder invloed
Op de Schipvaart in Oldehove heeft de politie vannacht een 31-jarige man uit de gemeente Zuidhorn aangehouden wegens rijden onder invloed. De man reed in een auto en bij een routinecontrole bleek hij te veel alcohol te hebben gedronken. Er werd 1.1 promille geweten. Na verhoor is de man met een dagvaarding heengezonden. Hij kreeg een acceptgiro van 900 gulden en een rijverbod van vier uur mee.

Spijk: Beschonken automobilist botst tegen bus
Nadat hij met zijn auto tegen een stilstaande touringcar was gereden op de Godlinzer Oudedijk in Spijk, heeft de politie gisteravond een 28-jarige man uit de gemeente Loppersum aangehouden. De man bleek bij onderzoek onder invloed van alcohol te verkeren. Bij de ademanalyse werd een alcoholpromillage van 1.4 gemeten. Na verhoor is de verdachte heengezonden met een dagvaarding. Zijn rijbewijs is door de politie ingevorderd.

Delfzijl: Ruiten vernield
Onbekenden hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag in totaal 15 ruiten van een school aan de Rijksweg in Delfzijl vernield. De schade die daardoor is ontstaan bedraagt ruim 7000 gulden. Ook de ruiten van een bushokje vlakbij de school zijn in dezelfde nacht ingegooid.

Delfzijl: Man onder invloed
De politie heeft op de Noordersingel in Delfzijl gistermorgen een 56-jarige man uit Appingedam aangehouden. De man lag op straat en aanvankelijk werd gedacht dat hij onwel was. Hij begon echter luidkeels te schreeuwen en bleek zwaar beschonken te zijn. De man is ter ontnuchtering ingesloten. Hij krijgt een bekeuring voor openbare dronkenschap.

Ten Boer: Inbraak in kapperszaak
In een kapperszaak aan de Wigboldstraat in Ten Boer is in de nacht van vrijdag op zaterdag ingebroken. De inbrekers kwamen binnen door een raam te vernielen. Uit de zaak werd een kassa gestolen met daarin een geldbedrag van enkele honderden guldens. De politie onderzoekt de inbraak.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politieberichten provincie Groningen '