Politiebericht

Persberichten provincie Groningen/
Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Zaterdag 6 november 1999

Pieterburen: Brand in woning; bewoner aangehouden In een woning aan de Hoofdstraat in Pieterburen ontstond gistermorgen brand. De brandweer van de gemeente De Marne bluste de brand, maar kon niet voorkomen dat de woning volledig uitbrandde. Bij de komst van de politie bij de brandende woning meldde de bewoner van het pand, een 30-jarige man, zich bij de agenten. Hij vertelde direct dat hij de woning in brand had gestoken. De man is aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Hij bleek volledig in de war te zijn. Na overleg met een arts en verhoor is de man met rechterlijke machtiging opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis.

Aduard: Bestuurder onder invloed
Op de Heereweg in Aduard heeft de politie gisteravond een 70-jarige automobilist uit de gemeente Leek aangehouden. De man reed in een auto en bij een routinecontrole door de politie bleek hij teveel alcohol te hebben gedronken. Bij de ademanalyse werd 0.55 promille alcohol gemeten. De man is na verhoor met een dagvaarding en een acceptgiro van 390 gulden heengezonden.

Winschoten: Kind mishandeld
Een 9-jarige jongen uit Winschoten is gistermiddag mishandeld op de Trekweg in zijn woonplaats. Het kind was op zijn fiets onderweg naar huis en werd zonder enige aanleiding door een ongeveer 14-jarige jongen van zijn fiets geduwd en vervolgens in het gezicht geslagen. Het kind liep licht letsel op aan het gezicht. De politie stelt een onderzoek in.

Sappemeer: Baldadigheid
In de Ferdinand Bolstraat in Sappemeer heeft de politie vannacht een 24-jarige man uit Tolbert en zijn metgezel (leeftijd nog niet bekend) uit Hoogezand aangehouden. De mannen reden op de fiets door de Noorderstraat en bij zien van een politiepatrouille gooide zij een tweetal vazen met bloemen weg en gingen er vandoor. Na aanhouding bleek dat ze de vazen met bloemen hadden weggenomen bij een woning aan de Noorderstraat. Met een proces-verbaal wegens baldadigheid zijn ze beiden na verhoor heengezonden.

Uithuizen: Man aangehouden
De politie heeft in de Departementstraat in Uithuizen gistermorgen een 25-jarige man uit Rotterdam aangehouden. De man reed in een auto van een koeriersbedrijf uit Heinenoord en bleek bij een politiecontrole nog een gevangenisstraf van 20 dagen te moeten ondergaan in verband met het rijden in een onverzekerde auto. Hij kon de boete niet betalen en is meegenomen naar het politiebureau en overgedragen aan de parketpolitie. De man is ingesloten. Bij onderzoek bleek dat het rijbewijs van de man al in 1998 volledig ongeldig was verklaard. Hij mag daarom niet in een auto rijden. De auto is overgedragen aan het koeriersbedrijf.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politieberichten provincie Groningen '