Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 11/11/99

Vier gewonden bij frontale botsing/
Woensdag, 10 november 1999

Bij een frontale aanrijding tussen twee personenauto's woensdagavond op de Plantaanlaan (ringweg ter hoogte van de wijken Paddepoel en Selwert) zijn vier gewonden gevallen. Drie personen raakten bekneld en moesten door de brandweer uit de wrakken worden geknipt. Beide rijbanen werden twee uur lang gesloten voor het verkeer.

Een 33-jarige bestuurster uit Groningen raakte met haar auto over de rijbaanscheiding en knalde frontaal op een tegemoetkomende auto uit de richting van Bedum. Hierin zaten twee mannen (identiteit nog niet bekend), waarvan de bestuurder dusdanig bekneld raakte dat hij van het aanwezige traumateam van het Academisch Ziekenhuis Groningen de hoogste prioriteit kreeg. Zijn passagier raakte door de klap eveneens bekneld. Beide mannen zijn ernstig gewond overgebracht naar een ziekenhuis.
De bestuurster van de andere auto kon vrij gemakkelijk uit de auto worden gehaald. Zij werd in shocktoestand overgebracht naar een ziekenhuis, waar een bloedproef van haar is afgenomen. Haar passagier, een 43-jarige vrouw uit Groningen, raakte wel bekneld en werd uiteindelijk met onder meer beenbreuken en hoofdletsel per ambulance afgevoerd.
De politie stelt een nader technisch onderzoek in om de juiste toedracht van het ongeval te achterhalen.

Voor nadere informatie, via bureau Voorlichting, tel. 050 599 5010

Deel: ' Politieberichten provincie Groningen '