Politiebericht

Persberichten provincie Groningen/
Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Woensdag 26 januari 2000

Oostwold (Leek): Aanhanger breekt los achter auto Een losgebroken aanhangwagen achter een personenauto, bestuurd door een 29-jarige inwoner van Gieten, veroorzaakte gistermiddag op de Hoofdstraat in Oostwold enige schade aan gemeente-eigendommen (een bank en een stenen muurtje). De oorzaak van dit voorval is niet te achterhalen. De combinatie reed door en een bocht toen de aanhangwagen plotseling losbrak. Er waren op dat moment geen andere weggebruikers in de buurt.

Ezinge: Snelheidcontrole
Op de Van Swinderenweg bij Ezinge zijn gistermiddag 194 voertuigen op snelheid gecontroleerd. Daarvan reden er 19 te hard. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 72 km per uur, waar maximaal 50 mag worden gereden.

Godlinze: Hennepkwekerij opgerold
Gistermorgen heeft de politie in een pand aan de Molenweg in Godlinze een hennepkwekerij ontmanteld. Daarbij werden 480 hennepplanten, 24 transformatoren, 24 assimilatielampen en ander klein materiaal ten behoeve van de verzorging van de planten in beslag genomen. Tegen de 28-jarige bewoner is proces-verbaal opgemaakt.

Appingedam: fietsster gewond na botsing
Een 65-jarige inwoonster van Appingedam is gistermiddag gewond geraakt toen ze op de kruising Jukwerderweg met de Westersingel op haar fiets in haar woonplaats in botsing kwam met een personenauto, bestuurd door een 56-jarige inwoner van Zeerijp. Ze is met vermoedelijk een enkelbreuk overgebracht naar het ziekenhuis. De automobilist verleende geen voorrang waadoor het ongeval ontstond.

Stadskanaal: Gordelcontrole
Bij gordelcontroles gistermiddag in Stadskanaal, zijn drie bekeuringen uitgedeeld. In totaal zijn 150 voertuigen gecontroleerd.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politieberichten provincie Groningen '