Politiebericht

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Woensdag 5 januari 2000

Tolbert: Man pleegt vernielingen
Voor een cafetaria in de Hoofdstraat in Tolbert heeft de politie gisteravond een 24-jarige man uit Leek aangehouden. De man bevond zich in de zaak en werd zonder aanwijsbare oorzaak agressief. Hij vernielde daarbij een groot deel van het interieur, waaronder de geluidsinstallatie, een kassa, een aantal ruiten en een tweetal deuren. De man liep daarbij diverse verwondingen op. Hij werd naar het politiebureau gebracht en daar door ambulancepersoneel bekeken. Voor verdere behandeling moest de man naar een dokter. Onderweg daar naar toe ging hij opnieuw door het lint en viel het ambulancepersoneel, dat hem vervoerde, aan. De man kon met moeite worden overmeesterd. Hij is vervolgens overgebracht naar het politiebureau in Groningen. Daar is hij overgedragen aan de geestelijke gezondheidszorg.

Oldehove: Man aangehouden
In een woning aan de Joh. Westrastraat in Oldehove heeft de politie gistermorgen een 39-jarige man uit die plaats aangehouden. De man had nog geldboetes openstaan voor een bedrag van 375 gulden. Hij was daarvan onlangs door de politie op de hoogte gebracht en een aantal malen in de gelegenheid gesteld de boetes te betalen. Hij maakte daarvan geen gebruik. De man is ingesloten en overgedragen aan de parketpolitie.

Appingedam: Inbreker aangehouden
De politie heeft vannacht aan de Van Iddekingesingel in Appingedam een 19-jarige man uit die plaats aangehouden. Hij wordt ervan verdacht kort voor de aanhouding te hebben ingebroken in een woning aan de Holscherlaan in Appingedam. De politie kreeg een telefonische melding van de bewoonster van het pand die een mogelijke inbraak meldde. Bij onderzoek door de politie bleek dat er inderdaad was ingebroken. Uit de woning werd geluids- en videoapparatuur gestolen alsmede een portemonnee met geld. Tijdens een onderzoek in de omgeving zagen politiemensen een man lopen die bij het zien van de politieauto hard wegliep. Hij kon worden aangehouden en bekende te hebben ingebroken. Op aanwijzing van de inbreker werden de gestolen goederen in de directe omgeving van de woning aangetroffen. Ze zijn teruggegeven aan de bewoonster. De inbreker is voor nader onderzoek en verhoor ingesloten.

Harkstede: Brand in woning
Door nog onbekende oorzaak ontstond gisteravond brand in een woning aan de Hamweg in Harkstede. Buren ontdekten de brand en waarschuwden de hulpdiensten. De brandweer bluste de brand. Door de technische recherche wordt een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van de brand. De bewoners van het pand waren niet thuis. Ze zijn op vakantie.

Bellingwolde: Dode bij verkeersongeval
Een nog onbekende man is vanmorgen om het leven gekomen bij een verkeersongeval op de Hoofdweg in Bellingwolde. De man zat in de auto bij een 23-jarige man waarvan de woon- of verblijfplaats nog niet bekend is. Deze raakte door nog onbekende oorzaak met zijn auto in de berm. Hij zag geen kans de stuurfout tijdig te corrigeren en botste tegen een boom. Het dodelijk slachtoffer overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. De bestuurder en een 27-jarige andere passagier, afkomstig uit Bellingwolde, raakten bij het ongeval gewond. Ze zijn met botbreuken overgebracht naar een ziekenhuis en daar opgenomen. Van de bestuurder is een bloedproef genomen in verband met mogelijk alcohol gebruik. De auto werd totaal vernield en is door een bergingsbedrijf afgevoerd. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval.

Hoogezand en Veendam: Automobilisten onder invloed In de Hoofdstraat in Hoogezand en aan het Boven Oosterdiep in Veendam heeft de politie vannacht een 26-jarige man uit Hoogezand en een 41-jarige vrouw uit Veendam aangehouden wegens rijden onder invloed in een auto. Bij de ademanalyses werd 0.8 respectievelijk 1.0 promille alcohol gemeten. Beide verdachten zijn na verhoor heengezonden met een dagvaarding. Ze kregen geldboetes opgelegd van 390 en 900 gulden. Beiden kregen eveneens een rijverbod van 2, respectievelijk 4 uur opgelegd.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politieberichten provincie Groningen '