Politiebericht

Dagelijkse berichten districten Noord, Oost, West en Midden

Woensdag, 2 februari 2000

Marum: snelheidscontrole
Gisteren heeft de politie op de Kruisweg in Marum een snelheidscontrole gehouden. Van de 311 gecontroleerde bestuurders van motorvoertuigen reden 28 te hard. De geconstateerde snelheden lagen tussen de 57 en 79 km / u daar waar 50 km / u is toegestaan.

Zuidhorn: vernielingen
Gisteren heeft de politie een 34-jarige inwoner van Zuidhorn aangehouden, die kort daarvoor een aantal ruiten van zowel het gemeentehuis als het politiebureau had ingegooid. Een getuige had gezien dat de verdachte de ruiten had vernield en meldde dit aan de politie. Na verhoor is de verdachte, die enigszins in de war was, op vrije voeten gesteld.

Boerakker: snelheidscontrole
Gisteren heeft de politie op de Boerakkerweg in Boerakker eveneens een snelheidscontrole gehouden. In totaal passeerden 426 bestuurders de snelheidscontrolepost; 9 van hen kregen een proces-verbaal voor het te hard rijden.

Leek: aanrijding met letsel
Gisteren kwam een 46-jarige bestuurder van een personenauto uit Roden op de Midwolderweg in Leek frontaal met een 62-jarige bestuurster uit het Belgische Aalst in botsing. Bij haar in de auto zat een 68-jarige plaatsgenote. De inwoner van Roden raakte door tot nu toe nog onbekende oorzaak op de voor het tegemoetkomend verkeer bestemde rijstrook. De 46-jarige bestuurder moest door de brandweer uit het wrak worden bevrijd. Hij is met rug- en nekklachten naar het ziekenhuis overgebracht. De slachtoffers die in het andere voertuig zaten liepen een hersenschudding en nekletsel op.

Zuidhorn: inbraak kantine korfbalvereniging
Gisternacht is er in de kantine van de plaatselijke korfbalvereniging aan het Van Starkenborghkanaal ZZ in Zuidhorn ingebroken. Er is niets ontvreemd; alle kasten werden overhoop gehaald.

Delfzijl: snelheidscontrole
Gisteren zijn er door de politie op de Hogelandsterweg in Delfzijl snelheidscontroles gehouden. Van de 762 gecontroleerde motorvoertuigen reden 20 bestuurders te hard.

Uithuizen: vechtpartij
Gisteravond heeft de politie in het asielzoekerscentrum in Uithuizen een 26-jarige bewoner uit dat centrum aangehouden. De verdachte had kort daarvoor onenigheid met een 36-jarige medebewoner gekregen over een televisietoestel, die door de verdachte was vernield. Na een woordenwisseling stak de verdachte het slachtoffer met een keukenmes. De verwondingen die het slachtoffer opliep waren niet ernstig van aard. De verdachte is overgebracht naar het politiebureau en is ingesloten.

Winschoten / Heiligerlee: snelheidscontroles
Gisteren zijn er in Winschoten en in Heiligerlee op respectievelijk op de Oostelijke Rondweg en de Provincialeweg met de lasergun snelheidscontroles gehouden. In totaal kregen 21 bestuurders van motorvoertuigen een bekeuring voor het te hard rijden.

Nadere informatie afdeling communicatie regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.

Deel: ' Politieberichten provincie Groningen '