Politiebericht

Vrijdag, 4 februari 2000

Dagelijkse persberichten districten Noord, Midden, West en Oost

Winschoten: Aanhoudingen in AZC
In het asielzoekerscentrum aan de Udesweg in Winschoten heeft de politie gistermiddag een 28-jarige vrouw en een 23-jarige man, beiden uit Albanië, aangehouden wegens vernieling en bedreiging. De vrouw kreeg op de medische hulp afdeling onenigheid met een arts over de verstrekking van medicijnen. Toen de vrouw niet die medicamenten kreeg die ze wilde hebben, werd ze kwaad en bedreigde de betrokken arts. Ook vernielde ze een ruit van een spreekkamer. Haar vriend bemoeide zich ook met de ruzie en uitte eveneens bedreigingen tegen de arts. Beide verdachten zijn naar het politiebureau gebracht. Na verhoor zijn ze heengezonden. Ze kregen beiden een dagvaarding mee.

Stadskanaal: Automobiliste gewond bij aanrijding Bij een verkeersongeval op de H.J. Kniggekade in Stadskanaal is gistermiddag een 67-jarige vrouw uit Stadskanaal gewond geraakt. De vrouw, die invalide is, stopte met haar auto op de oprit bij een woning om een kennis op te halen. Om de kennis in te kunnen laten stappen boog de vrouw naar rechts om het rechter portier te openen. Hierbij gaf ze op onverklaarbare wijze gas. De auto, die aan de handicap van de vrouw is aangepast, reed achter uit de rijbaan van de Kniggekade op en botste tegen een langs rijdende auto, bestuurd door een 58-jarige man uit Stadskanaal. Diens auto draaide door de botsing om zijn as en kwam tegen de trottoirrand tot stilstand. De achter uit rijdende auto van de vrouw reed na de botsing verder en belandde in het water van het Stadskanaal. Een vlakbij de plaats van het ongeval wondende politieman zag het ongeval gebeuren en wist, samen met een 28-jarige, passerende automobilist uit Nieuw Buinen, de vrouw uit de wagen te halen. Zij kon door handicap niet zelf uit het voertuig komen. De v

rouw is met schouderletsel naar een ziekenhuis gebracht. De betrokken politieman raakte tijdens de reddingsactie gewond aan beide voeten en moest zich onder doktersbehandeling stellen. De automobilist uit Nieuw Buinen raakte bij de redding onderkoeld en moest in het ziekenhuis worden behandeld. De auto van de vrouw is door een bergingsbedrijf uit het kanaal getakeld.

Appingedam/Scheemda: Automobilisten onder invloed De politie heeft vannacht een 37-jarige man uit Hardinxveld-Giessendam en een 51-jarige man uit Groningen aangehouden wegens rijden onder invloed. De Zuid-Hollander bleek bij een routinecontrole op de A7 nabij Scheemade te veel te hebben gedronken. Bij hem werd 1.85 promille alcohol gemeten. De Groninger liep bij een controle op de Stationsweg in Appingedam tegen de lamp. Bij hem werd een promillage van 1.55 vastgesteld. Beide verdachte zijn na verhoor met een dagvaarding van respectievelijk 9 en 7 uur heengezonden. Van beide mannen is het rijbewijs door de politie ingevorderd.

Appingedam/Woldendorp/Delfzijl: Snelheidscontroles Op de Farmsumerweg in Appingedam, op de Aeweg in Woldendorp en op de Oosterhorn en de Zet in Delfzijl heeft de politie gisteren snelheidscontroles gehouden. Daarbij werd van 1232 voertuigen de snelheid gemeten. 167 bestuurders reden harder dan de toegestane maximumsnelheid van 50 km per uur. De hoogst gemeten snelheid was 82 km per uur.

Nadere informatie, via bureau Communicatie, tel. 050 599 5010

Deel: ' Politieberichten provincie Groningen '