Politie Gelderland-Midden

REGIOPOLITIE GELDERLAND MIDDEN
DISTRIKT WEST VELUWE/VALLEI
UNIT MIDDEN

TELEFOON : 0900-8844 (688244)
FAX : 0318-688286

Behandeld door : Dirk Talsma
Onderwerp : persberichten.

Ede, 6-6-02.

Controles.
Op de Hoofdweg te Ederveen werd door de politie Ede gisterenmorgen een radarsnelheidscontrole gehouden. In totaal kregen 28 bestuurders een bekeuring voor te hard rijden. (Verdere gegevens hierover niet bekend.)

Gisterenmorgen tijdens de spits werden tijdens een roodlichtcontrole op de Proosdijerveldweg 25 bestuurders bekeurd. Nadien werd de controle verlegd naar de Apeldoornseweg. In totaal vielen daar 7 snelheidbekeuringen. Een zelfde aantal automobilisten werd beboet voor het niet dragen van de autogordel

Auto in de brand.
Gisterenmiddag vloog op het Kuiperplein een personenauto in de brand op het moment dat de 32 jarige bestuurder uit Ede het voertuig trachtte te starten. De man hoorde daarbij een plof onder de motorkap vandaan komen, waarna al snel vlammen zichtbaar waren. Ondanks het feit dat omstanders twee poederblussers op de brandhaard leegspoten, kreeg men het vuur niet onder controle. De brandweer moest ter plaatse komen, die binnen de kortste keren wel de brand kon blussen. De auto, die, gezien de schade, mogelijk nog wel eens op de weg kan komen, werd afgevoerd naar een garage.

Poststukken zoek.
Zaterdagmiddag 25-5-02 werd uit de fietstas van een PTT postbesteller 80 tot 100 poststukken gestolen. Het feit vond plaats op de Nieuwe Maanderbuurtweg.

Woninginbraak.
Tussen dinsdag en woensdag werd ingebroken in een woning op de Voerakker. Men kwam binnen door een bovenlicht aan de achterzijde te forceren. Er werden een tot nu toe onbekende hoeveelheid goederen gestolen.

Snelheid gemeten.
Een radarpaal op de Veenendaalseweg te De Klomp registreerde van 30-5- tot 5-6-02 57770 passerende voertuigen. Daarvan reden 800 te hard.

Einde berichten.

Deel: ' Politieberichten regio Gelderland-Midden 06-06-2002 '