Politie Gelderland-Midden

Arnhem Veluwezoom

Arnhem, acht hennepkwekerijen ontdekt en opgerold Publicatiedatum: 19-02-2003

Gisteren heeft de politie in acht woningen in de wijk Presikhaaf hennepkwekerijen ontmanteld. Op basis van onderzoek door de gebiedsagent, de unit Velp/Presikhaaf en afdeling Verdovende Middelen bestond het vermoeden dat er zich hennepkwekerijen bevonden in de Bethaniënstraat, Laan van Presikhaaf en de Van Galenstraat. In totaal zijn er 1620 planten en 5,7 kilo aan toppen aangetroffen. De bewoners zijn allemaal ter plaatse verhoord en er is proces-verbaal opgemaakt. De NUON heeft al een vordering lopen van in totaal EUR 51.730,-.

In de Bethaniënstraat zijn in zes schuurtjes hennepkwekerijen aangetroffen, in de Van Galenstraat en de Laan van Presikhaaf bevonden de kwekerijen zich op de zolder en de slaapkamer.

Remke Weller
afdeling Communicatie AVZ
tel. (026) 3524315

Rivierenland

Duiven, bonnen bij parkeertoezicht
Publicatiedatum: 19-02-2003

Bij gericht toezicht op ondermeer het gebruik van de parkeerschijf in het centrum van Duiven zijn door de politie dinsdag 13 bonnen uitgedeeld. De politie controleerde op de Elshofstraat, Elshofpassage, Thuvinestraat en Pastoriestraat. Het instellen van de zogenoemde blauwe zone, waarin de parkeerschijf gebruikt moet worden, moet de parkeeroverlast in het centrum beteugelen. De politie laat weten ook de komende tijd toe te blijven zien op het gebruik van de parkeerschijf.

Zevenaar-Herwen, uitrijden mest beboet
Publicatiedatum: 19-02-2003

De politie heeft dinsdag proces-verbaal opgemaakt tegen een 34-jarige landbouwer uit Zevenaar en een 36-jarige loonwerker uit Herwen in verband met het uitrijden van mest op een tweetal grondpercelen. Uit onderzoek was gebleken dat de landbouwer opdracht had gegeven aan een loonwerker om mest uit te rijden op graslanden rondom zijn bedrijf, terwijl de bodem bevroren was. De loonwerker uit Herwen werd dinsdagmiddag op heterdaad betrapt bij het uitrijden van mest op grasland in zijn woonplaats terwijl ook hier de bodem bevroren was. De loonwerker verklaarde dat hij niet anders kon omdat zijn gierkelder vol zat.

politie Gelderland-Midden

Ede, predikant bestolen van sleutels
Publicatiedatum: 19-02-2003

De predikant van een kerk aan de Veenderweg is dinsdagavond (rond 21.30 uur) bestolen van zijn sleutelbos en handschoenen. Mogelijk zijn de sleutels en de handschoenen ongemerkt weggehaald uit de garderobe van de kerk. Later die avond zijn in de buurt van het kerkgebouw de handschoenen en één sleutel teruggevonden. In de omgeving is nog gezocht naar de mogelijke dader(s), maar er werd niemand aangetroffen.

Barneveld, fietsster (16) gewond
Publicatiedatum: 19-02-2003

Bij een aanrijding, dinsdagmiddag op de kruising met Slotstraat/Valkhof/Livingstonestraat, is een 16-jarige Barneveldse vrouw lichtgewond geraakt. De vrouw moest bij de fietsersoversteekplaats voorrang krijgen van een uit de Slotstraat komende 56-jarige automobilist uit Barneveld. De man had haar echter niet gezien en reed door, met de aanrijding als gevolg. De fietsster kampte na de botsing met pijn aan haar benen. Tevens had zij enkele schrammen in haar gezicht opgelopen. Zij heeft zich later door een dokter laten controleren.

Voorthuizen, twee woninginbraken
Publicatiedatum: 19-02-2003

In de nacht van maandag op dinsdag zijn inbrekers in twee woningen aan de Steenkamp geweest. Uit beide woningen zijn onder meer passen en geld gestolen. In één huis is men binnengekomen via een raam dat op een kier stond. Onduidelijk is nog hoe de daders in de andere woning zijn gekomen.

Deel: ' Politieberichten regio Gelderland-Midden 19-02-2003 '