Politie Gelderland-Midden

West Veluwe-Vallei

Wageningen, kluis weg na insluiping
Publicatiedatum: 27-02-2003

Bij een insluiping in een winkel aan de Hoogstraat in Wageningen hebben onbekenden gistermiddag een complete kluis met geld en een mobiele telefoon weggehaald. Vermoedelijk hebben onbekenden tijdens drukte gedurende de openingstijden van de winkel een ruimte achter in de zaak kunnen insluipen en de kluis weggehaald.

Wageningen, bedrijfsinbraak
Publicatiedatum: 27-02-2003

Drie computers en twee beeldschermen waren de buit bij een inbraak in een gebouw van een onderwijsinstelling aan de Marijkeweg in Wageningen. De inbraak vond dinsdag plaats in de avonduren. De daders vernielden een deur aan de achterzijde van het pand om binnen te komen.

Barneveld, verkeerscontroles
Publicatiedatum: 27-02-2003

De politie heeft samen met het verkeershandhavingsteam gisteren weer een aantal verkeerscontroles gehouden in het kader van het verhogen van de verkeersveiligheid. Ondermeer op de Langstraat in Barneveld werden gisteravond vier fietsers en een bromfietser bekeurd voor het niet voeren van verlichting. Op ondermeer de Bouwheerstraat werd in de ochtend en middag gecontroleerd op snelheidsovertredingen en het gebruik van de beveiligingsmiddelen zoals autogordel en helm. Ook op de Burgemeester Kuntzelaan, de Plantagelaan en de Thorbeckestraat werden controles gehouden. Daarbij werden 15 snelheidsovertreders bekeurd. In 2 gevallen gingen bromfietsers op de bon omdat het vermogen van hun bromfiets te hoog bleek te zijn. Ook werden 2 bromfietsers bekeurd wegens het rijden zonder bromfietscertificaat en 2 wegens het rijden zonder helm.

Deel: ' Politieberichten regio Gelderland-Midden 27-02-2003 '