Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Diverse 09/12/99

Persberichten Regio Groningen (versie 11.30 uur)/ Zondag 12 september 1999

Dagelijkse berichten alle districten

Oude Pekela: jongen gewond na klap met tafelpoot Een jongen uit Beerta liep zaterdagavond een hoofdwond op nadat hij door een inwoner van Oude Pekela was geslagen met een tafelpoot. Hij werd ter behandeling overgebracht naar het ziekenhuis en kon direct daarna weer naar huis. Wat precies de aanleiding is geweest tot de mishandeling is niet bekend. De politie heeft de jongen geadviseerd aangifte te doen.

Scheemda: snelle Duitser gepakt
Een 20-jarige Duitse automobilist kreeg zaterdagmiddag op de A7 bij Scheemda een bekeuring van 850 gulden voor het rijden met een snelheid van 188 km/u waar maximaal 120 km/u was toegestaan. Hij heeft de boete direct betaald. Toen hij in de gaten kreeg dat de politie hem controleerde, probeerde hij er nog wel tussenuit te knijpen door een afslag te nemen, maar hij kon een andere surveillance die in de buurt was worden aangehouden.

Kropswolde: dure personenauto gestolen
Op de Woldweg in Kropswolde is zaterdagmiddag een dure personenauto gestolen ter waarde van 75.000 gulden. De auto, een groene Jaguar met sportvelgen, stond afgesloten geparkeerd voor het bedrijf van de eigenaar toen deze door een onbekende persoon werd meegenomen. De eigenaar zag de auto wegrijden maar kon niets meer ondernemen om de dader te stoppen. De politie stelt een nader onderzoek in.

Ten Boer-Winneweer: inbraken in winkel en horecabedrijven In een winkel en een eetcafé in Winneweer is vrijdagnacht ingebroken. Onbekende daders zijn binnengekomen via een bovenlicht bij de toegangsdeur, waarna de gele zaak werd doorzocht. Er wordt wat etenswaar en kleingeld vermist. Tevens werd ingebroken in een café aan de Rijksweg in Ten Boer. Een ruit van de zijdeur was uitgenomen, waarna ook hier de gehele zaak is doorzocht. Er wordt een klein bedrag aan geld vermist. Door het openbreken van de speelautomaten en andere zaken is de schade enkele duizenden guldens.

Zijldijk: motorijder uit de bocht
Een 29-jarige motorijder uit Godlinze verloor zaterdagmorgen op de Kolholsterweg bij Zijldijk de macht over zijn voertuig en belandde in een sloot. Hij is met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. De motor raakte flink beschadigd. Hij vervoerde op zijn tank een radiator die op een gegeven moment wind ving en omhoog klapte.

Groningen: identiteit doden bekend
De identiteit van de vrijdag in de Diepenring aangetroffen dode man is bekend. Het gaat
Om een 32-jarige stadjer. Tevens is bekend, dat het stoffelijk overschot dat zaterdagmorgen in het Van Starkenborghkanaal werd aangetroffen, is van een 67-jarige inwoner van Groningen. In beide gevallen lijkt het niet direct om een misdrijf te gaan, maar moet nader onderzoek dat nog volledig bevestigen.

Groningen: autodieven gepakt
Twee stadjers van 18 en 20 jaar oud, zijn zaterdagnacht in de stad gepakt toen ze werden gesignaleerd in een gestolen auto, die ze kort daarvoor hadden meegenomen van een adres aan de Couperusstraat. Ze zijn voor nader onderzoek ingesloten.

Groningen: twee gewonden bij botsing tussen scooter en snorfiets Een 30-jarige stadjer op een snorfiets en een 20 jarige inwoner van Noordlaren op een scooter raakten zaterdag omstreeks middernacht gewond toen ze op de Oude Ebbingestraat frontaal met elkaar in botsing kwamen. De man uit Noordlaren liep daarbij diverse kneuzingen op, en kon na behandeling in het ziekenhuis weer naar huis. De andere liep onder meer een gebroken neus op en een zware herenschudding. Hij moest ter observatie in het ziekenhuis blijven. De beide voertuigen raakten total loss.
De stadjer reed tegen het verkeer in en veroorzaakte zo de botsing. Omdat hij onder invloed van alcohol was is bij hem bloed afgenomen voor laboratoriumonderzoek naar het promillage.

Groningen: meisje ernstig mishandeld
Een meisje (lft. nog niet bekend) is zaterdagavond op de Amkemaheerd in de stad ernstig mishandeld, vermoedelijk door een aantal andere meisje. Zij liep daarbij onder meer een kaakbreuk op en andere verwondingen aan het hoofd. Zij is ter behandeling overgebracht naar het ziekenhuis. Het slachtoffer en de andere meisjes zijn allen woonachtig in een jeugdhuis in de buurt. Nadat ze met elkaar de stad in waren geweest kregen ze onderling ruzie waarbij het slachtoffer de nodige klappen opliep. De politie heeft de groep overgebracht naar het jeugdhuis en stelt nog een nader onderzoek in naar de ware toedracht.

Groningen: alcomobilist rijdt door na drie aanrijdingen Een 31-jarige automobilist uit de stad heeft zaterdagavond met zijn bestelauto drie aanrijding veroorzaakt waarbij in alle gevallen doorreed. De eerste aanrijding veroorzaakte hij op Het Gedempte Zuiderdiep waar hij een bestelbus aanreed. Vervolgens botste hij tegen een boom en op de Kleine Raamstraat een personenauto. De schade was groot. De politie trof de man laveloos aan in zijn zwaar beschadigde auto die op de Phebenstraat tot stilstand was gekomen. Hij slaagde er desondanks nog in aan een blaastest mee te werken waarbij bleek dat hij ongeveer 2,6 promille alcohol in zijn bloed had. Zijn rijbewijs werd ingevorderd. Het wrak werd gestald bij het politiebureau.

Inlichtingen; afdeling voorlichting, 050 599 5010 (S. Smedes)

Deel: ' Politieberichten Regio Groningen (versie 11.30 uur) '