Politiebericht

Persberichten regio Groningen/

Dagelijkse berichten district West, Noord, Midden en Oost

Zeerijp: Auto botst tegen bomen

Een 27-jarige vrouw botste als bestuurster van een bestelbus tegen enkele in de berm van de weg staande bomen aan. Ze reed met de bus over de Eenumerweg, komende uit de richting Zeerijp en gaande richting Eenum. Op een gegeven moment moest ze uitwijken voor een tegemoetkomende personenauto, waardoor ze in de berm terecht kwam. De berm was echter zeer zacht waarna ze de macht over het stuur verloor en tegen enkele bomen botste. De vrouw liep geen letsel op. De auto werd hierdoor helemaal vernield. In verband met de schade heeft de politie het kentekenbewijs ingenomen.

Grootegast: Snelheidscontrole
Maandagmorgen tussen 10.30 en 12.30 uur is snelheidscontrole gehouden op de Hoofdstraat in Grootegast. Van de 228 gecontroleerde voertuigen reden 21 te snel. De hoogst gemeten snelheid was 75 kilometer per uur, waar 50 km/h is toegestaan. De overtreders krijgen bericht thuis gestuurd.

Westerlee: Verkeersongeval letsel
Maandagmiddag is een verkeersongeval gebeurd op de Ontsluitingsweg in Westerlee. Een 51-jarige man uit Westerlee, stuurde zijn auto vanaf een uitrit bij een woning de weg op en verleende daarbij geen vrije doorgang voor een hem van links, over de Ontsluitingsweg, naderende bestelauto, bestuurd door een 45-jarige man uit Nieuwe Pekela. Door de botsing liep de 51-jarige man hoofd- en nekpijn op. Zijn auto raakte total loss. De bestuurder van de bestelauto raakte daarmee na de botsing in een sloot. De 51-jarige man is voor behandeling overgebracht naar het St. Lucas ziekenhuis in Winschoten.

Finsterwolde: Verkeersongeval letsel
Maandagavond is een verkeersongeval letsel gebeurd op de Klinkerweg in Finsterwolde. Een 17-jarige jongen uit Beerta, reed als bestuurder van een bromfiets over genoemde weg en botste tegen de achterzijde van een geparkeerde auto aan. De jongen is met onbekend hoofdletsel overgebracht naar het AZG te Groningen.

Ter Apelkanaal: Auto raakt te water
Maandagavond is een 77-jarige man uit Mussel met zijn auto te water geraakt in het Ter Apelkanaal nabij Ter Apelkanaal. De bestuurder kon geen verklaring geven hoe hij in het water is beland. Het gelukte de bestuurder een inzittende man (leeftijd niet bekend) uit de auto te halen. De 77-jarige bestuurder liep onderkoelingsverschijnselen op. Verder bleken de mannen niets te mankeren.

Hoogezand: Verkeersongeval letsel
Maandagmorgen is een 22-jarige vrouw op haar fiets tegen een geparkeerde auto gebotst op de Julianastraat in Hoogezand. De vrouw reed over genoemde weg en hield een paraplu boven zich in verband met de regen. Hierdoor merkte ze een geparkeerde auto niet op en botste daar tegen aan. Door de botsing en de val liep ze letsel op aan haar kaak en ook raakten meerdere tanden los. Ze is voor behandeling overgebracht naar een ziekenhuis gebracht.

Veendam: Agressieve winkeldief
Maandagmiddag is een 31-jarige man uit Veendam aangehouden in verband met het plegen van een winkeldiefstal en het zich agressief gedragen tegenover het winkelpersoneel. Personeelsleden van de winkel zagen dat de man twee flesjes afther shave ter waarde van fl. 10,45 per stuk had weggenomen. Bij zijn aanhouding sloeg hij een van de personeelsleden en bedreigde hem met woorden. De flesjes afther shave werden in de winkel door hem stukgegooid. Buiten de winkel kon de politie de verdachte op aanwijzing van het winkelpersoneel aanhouden. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt en tevens is hem een dagvaarding uitgereikt.

Voor nader informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politieberichten regio Groningen '