Politiebericht

Persberichten regio Groningen/

Dagelijkse berichten district West, Noord, Midden en Oost

Garsthuizen - Hennepkwekerij ontmanteld

De politie heeft dinsdagmorgen in de schuur van een pand aan de Smydingheweg in Garsthuizen een hennepkwekerij ontmanteld. Daarbij werden 4000 plantjes aangetroffen die als eindprodukt (nederwiet) ruim vierhonderd duizend gulden zouden hebben opgeleverd. De planten zijn inmiddels vernietigd. Verder werd de gebruikte apparatuur als assimilatielampen en de bewateringsinstallatie inbeslaggenomen. Als verdachten zijn daarvoor aangehouden twee mannen uit Alkmaar van 56 en 42 jaar die inmiddels zijn verhoord en weer op vrije voeten zij gesteld.

Uithuizermeeden - Hennepekwekerij aangetroffen
Tevens werd dinsdagmorgen in een woning in Uithuizermeeden een kleine hennepplantage met 75 planten aangetroffen. De betreffende bewoner was niet thuis en zal nog nader door de politie worden gehoord.

Winsum - Man in bestelauto verbrand
Dinsdagavond omstreeks half tien is een 65 jarige man in zijn bestelauto die hij tevens als woonverblijf gebruikte, verbrand. De auto stond op een terrein bij een garage aan de Wierdaweg in Winsum. Buurtbewoners merkten plotseling, dat de auto in brand stond en belden de brandweer. Ze probeerden de auto met een poederblusser nog te blussen maar dit lukte niet de brandweer deed de rest, maar toen was het al te laat. De 65 jarige man bleek reeds te zijn overleden. Vermoedelijk is de man in zijn slaap door de brand overvallen en door verstikking om het leven gekomen. Vermoedelijk is een kacheltje die werd gebruikt als verwarming de oorzaak van de brand geweest.

Boerakker - Auto in de sloot
Vermoedelijk doordat een kat of een haas plotseling de weg overstak, verloor een 27 jarige automobilist uit Sappemeer, dinsdagavond op de Hoge Tilweg bij Boerakker de controle over zijn auto, waarna hij in de sloot terecht kwam. Hij kwam zelf met de schrik vrij. De auto raakte flink beschadigd en werd door een bergingsbedrijf weggesleept.

Hoogezand - Verwarde man vernield auto
Een 52 jarige inwoner van Hoogezand is dinsdagmiddag door de politie aangehouden, nadat hij op de Gorecht-Oost in zijn woonplaats een auto had beschadigd en de betreffende eigenaar had bedreigd met een mes. De politie trof de man even later aan op de Zonnelaan waar hij met een steen in de ene hand en een mes in de andere de politiemensen bedreigde. Hij maakte een totaal verwarde indruk. De politiemensen slaagden erin de man rustig te krijgen en hem vervolgens mee te nemen naar het bureau. Daar werd hij ter behandeling overgegeven aan een GGDarts die na ruggespraak de man liet opnemen in een inrichting.

Veendam - Auto's total loss na botsing
Een 45 jarige inwoonster van Veendam raakte gewond, nadat de auto, bestuuurd door een 22 jarige plaatsgenoot in botsing kwam met de auto van een 42 jarige inwoner van Muntendam. Het ongeval gebeurde op de kruising Transportweg met de Ambachtsweg waar de Muntendammer geen voorrang verleende aan de ander. De vrouw werd voor nader onderzoek met knieletsel overgebracht naar het AZG. De beide auto's raakten total loss en werden afgevoerd door een bergingsbedrijf.

Heiligerlee - Diverse snelheidscontroles
Dinsdag zijn in Heiligerlee diverse snelheidscontroles gehouden met het laserpistool. Op de Provincialeweg werd 1 automobilist betrapt, op de Grintweg 9, op de Molenweg 20, op de Hoofdweg 27 en op de Blijhamsterweg 12. De hoogste snelheid die werd gemeten was 78 km/u per uur, waar maximaal 50 was toegestaan.

Voor nader informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politieberichten regio Groningen '