Politie IJsselland

Persinfo Politie regio Ijsselland
Dkstrict Zuid Deventer e.o.

ONDER INVLOED RIJDEN

DEVENTER- Werd in de nacht van zaterdag, 1 februari 2003 te omstreeks 05.34 uur ee 18 jarige bestuurder van een personenauto uit Zuthpen op de Stationsstraat te Deventer aangehouden ter zake het rijden onder invloed van alcolhol. Aan het bureau blies hij 400 ug/l. Met een rijverbod van 3 uur en een PV op zak werd de verdachte in vrijheid gesteld.

DIEFSTAL BESTELBUS

DEVENTER- Deed op zaterdag, 1 februari 2003 te omstreeks 03.49 uur de 30 jarige benadeelde aangifte van diefstal van zijn bestelbusje op de Verzetslaan te Deventer. Het feit moet zijn gepleegd tussen vrijdag, 31 januari 2003 22.00 uur en zaterdag, 1 februari 2003 02.30 uur. Het busje betreft een witte Fiat Ducato. Waarde is niet bekend.

DIEFSTAL NA VERNIELEN ETALGERUIT

DEVENTER- In de nacht van zaterdag, 1 februari 2003 te 05.34 uur een melding van vernieling van een etalageruit van een zaak aan de Walstraat. Ter plaatse bleek de etalageruit van een antiekzaak te zijn vernield. Verder bleek, dat de dader(s) enkele goederen uit de etalage waren verdwenen. Totale schade is niet bekend. PV van aangifte wordt opgemaakt.

DIEFSTAL SCHOUDERTAS MET INHOUD

DEVENTER- Deed op zaterdag, 1 februari 2003 te 13.44 uur, een 43 jarige man aangifte van diefstal van zijn schoudertas. Het feit was gepleegd in een winkel aan de Lange Bisschopstraat te Deventer. Op een onbewaakt ogenblik werd de tas weggenomen. In de tas een bankpas, winkelpassen, telefoonkaart en geld. Totale schade is niet bekend.

Einde dagrapport Pers Deventer e.o.

District Noord Teams Steenwijk/Horst&Waterland 1
Van Vrijdag 31 jan. Op 1 febr.2003.
Piket Freek Fridrichs

ONDER ONVLOED BESTUREN PERSONENAUTO.

GIETHOORN- Werd in de nacht van 1 februari 2003 te omstreeks 010.04 uur een 22 jarige bestuurder van een personenauto uit Sint Jansklooster op de Beulakerweg aan gehouden ter zake het onder invoed rijden in een auto. De verdachte blies aan het bureau 385 ug/l. Met een rijverbod van 3 uur en PV op zak werd de verdachte weer in vrijheid gesteld.

INBRAAK EN DIEFSTAL UIT WONING

STAPHORST- Aangifte van inbraak en diefstal uit woning op vrijdag, 31 januari 2003 te omstreeks 19.00 uur in een woning aan de Zwaluw te Staphorst. Het feit is gepleegd tussen vrijdag, 31 januari 2003 17.40 uur en vrijdag, 31 januari 2003 te omstreeks 19.00 uur. De bewoners ontdekten bij thuiskomst dat er was ingebroken. De dader(s) zijn de woning binnen gekomen na het forceren van een raam. De woning werd doorzocht. Gestolen werd o.a. een videocamera, geld, identiteitsbewijzen en een bankpas. Totale schade is niet bekend. Een onderzoek wordt ingesteld.

CONTROLE VERLICHTING

STAPHORST. Op vrijdagavond 31 januari 2003 werd op de Gemeenteweg in Staphorst een verlichtingscontrole gehouden. Dit met het navolgende resultaat:
11 fietsers zonder correcte verlichting, 6 bestuurders voor het voeren van mistlampen aan de voorzijde van hun auto en 1 bestuurder van een landbouw-voertuig voor het voeren van "feestverlichting".

Einde dagrapport teams Steenwijk/Horst&Waterland

District Zuid Salland

VERKEERSCONTROLE

NIEUW HEETEN - Werd er op vrijdag, 31 januari 2003 een verkeerscontrole uitgevoerd in de omgeveing van Raalte.
Resultaat, 1 pv geen APK, 3 x pv 92 km/uur ipv 60 km/uur, 1 pv 101 km/uur ipv 60 km/uur en 1 pv verdrijvingsvlakken

Einde dagrapport Pers Salland

District Midden Hardenberg/Dalfsen/Ommen

EENZIJDIG VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

DALFSEN- Op vrijdagavond 31 januari 2003 te omstreeks 21.10 uur een melding dat er op de Hessenweg te Dalfsen een personenauto op de kop in de sloot zou liggen. Ter plaatse lag een personenauto op de kop in een sloot. De 24 jarige bestuurder uit Meppel, die alleen in de auto zat, was uit de auto en werd met mogelijk rugletsel overgebracht naar het ziekenhuis te Zwolle. Toedracht ongeval. De bestuurder kwam vanuit de richting Oudleusen en reed in de richting Dalfsen. Op een gegeven ogenblik was hij met de rechterwielen van zijn auto in de besneeuwde berm, rechts naast de weg terecht gekomen. Na ongeveer 50 meter zag hij weer kans de weg op te komen, maar dit pakte verkeerd uit. Want hij schoot door en kwam via de linkerberm op de kop in de links naast de weg gelegen sloot tot stilstand. Er was sprake van alcoholgebruik. Hij blies in de ambulance een F. In het ziekenhuis is een bloedproef genomen. Verder bleek de auto niet te zijn verzekerd en was de verdachte niet in het bezit van een rijbewijs. Procesverbaal wordt opgemaakt.

ONDER INVLOED AUTO BESTUREN

NIEUWLEUSEN- Werd in de nacht van zaterdag, 1 februari 2003 te omstreeks 02.12 uur een 32 jarige bestuurder van een personenauto uit Nieuwleusen, op Zandspeur aangehouden ter zake het onder invloed van alcohol besturen van een auto. Aan het bureau blies hij 430 ug/l, Met een rijverbod van 4 uur en een PV op zak is de veradchte weer in vrijheid gesteld.

Einde dagrapport Pers Hardenberg/Dalfsen/Ommen

Persinfo politie regio Ijsselland
District Noord Kampen e.o.
Van 31 jan. Op 1 febr.2003.

ONDER INVLOED AUTO BESTUREN

IJSSELMUIDEN- Werd in de nacht van zaterdag, 1 februari 2003 te omstreeks 02.55 uur een 21 jarige bestuurder van een personenauto uit Ijsselmuiden op de Zwolseweg aangehouden ter zake het onderinvloed van alcohol rijden met een personenauto. Aan het bureau blies hij 570 ug/l. Met een rijverbod van 6 uur en een PV op zak werd hij in vrijheid gesteld.

NA MISHANDELING NAAR ZIEKENHUIS,DADER AANGEHOUDEN

KAMPEN- Op vrijdag, 31 januari 2003 te omstreeks 20.47 uur een melding, dat in een woning aan de Sint Olafstraat te Kampen een vrouw was mishandeld. Op voornoemd adres werd in een woning een 51 jarige vrouw aangetroffen, die door een 45 jarige man uit Kampen, die zich eveneens in de woning ophield, ernstig was mishandeld. Reden of oorzaak van de mishandeling nog onduidelijk. De man is als verdachte aangehouden. Hij is voor nader onderzoek en verhoor ingesloten. De vrouw is voor behandeling naar het ziekenhuis in Zwolle overgebracht.

Einde dagrapport Pers Kampen e.o.

District Midden Zwolle
Van 31 jan. Op 1 feb. 2003.

VERKEERSCONTROLE

ZWOLLE- In de nacht van 1 februari 2003 te omstreeks 05.12 uur zijn in Zwolle
4 bestuurders van een auto geverbaliseerd terzake het niet dragen van de autogordel. Tevens werd 1 pv opgemaakt omdat de APK was vervallen.

DIEFSTAL BROMFIETS

ZWOLLE-Werd op vrijdag, 31 januari 2003 te omstreeks 15.38 uur door een 76 jarige vrouw uit Zwolle aangifte gedaan van diefstal van haar Spartamet Saxonette, kleur grijs en blauw. Het feit had plaats gevonden aan de Dobbe.
Schade bedrag diefstal is niet bekenbd.

WINKELDIEF AANGEHOUDEN

ZWOLLE- Werd op vrijdag, 31 januari 2003 te omstreeks 19.27 uur een 30 jarige man uit Zwolle aangehouden ter zake winkeldiefstal van twee flessen wijn uit een winkel aan de Veemarkt. Verdachte is na verhoor met een dagvaarding op zak heengezonden.

(03-012713)

BRAND IN KLASLOKAAL

ZWOLLE- Op vrijdag, 31 januari 2003 te omstreeks 12.30 uur een melding, dat er een binnenbrand zou zijn bij het Agnietencollege aan de Blaloweg. Ter plaatse bleek het te gaan om smeulen met rookontwikkeling van isolatiemateriaal. Brandweer heeft de zaak geregeld, waarna de klas weer in het lokaal kon. Er deden zich geen persoonlijke ongevallen voor. Onderzoek naar de oorzaak wordt ingesteld.

SOFTDRUGS

ZWOLLE- Op vrijdag, 31 januari 2003 te omstreeks 17.31 werd en in een woning aan de Jan van Riebeekstraat een onderzoek ingesteld in verband met de vermoedelijke aanwezigheid van een hennepplantage. Op de zolder van de woning was een hennepkwekerij. De hennepplanten waren al geknipt en hingen over waslijnen te
drogen. Het waren 340 henneptoppen. Ook bleek, dat de stroom illegaal werd afgetapt. Totale installatie ontmanteld en inbeslaggenomen. De bewoner van het pand moet nog worden gehoord.

(03-012675)

Einde dagrapport Pers Zwolle