Politie IJsselland

Persberichten Politie IJsselland
Dagrapport Pers Deventer e.o.

Man overvallen in woning
Deventer - Op zondagavond werd aan de Scholierstraat een man overvallen in zijn woning. De man zat in huis toen er op een gegeven moment werd aangebeld. Aan de bel was een man die om geld vroeg om te kunnen bellen. De bewoner wilde aan deze vraag geen gehoor geven en probeerde de voordeur te sluiten. Hierop zette de man een voet tussen de deur en zette de bewoner klem tussen de voordeur en de muur. De man drong hierop de woning binnen en nam wat kleingeld en een telefoon mee uit de woning. De dader ging er vandoor op een fiets en reed in de richting van de Kosterstraat
(04-064485)

Inbraak bedrijf
Deventer - Bij een bedrijf aan de Tessenmacherstraat werd op zondagavond ingebroken. Men kwam binnen door een ruit te forceren. Er werd een onbekend geldbedrag weggenomen.
(04-064532)

Vandaal aangehouden
Deventer - Aan de Karel de Grotelaan werd in de nacht van zondag op maandag een ruit ingegooid van een winkel aan de Karel de Grotelaan. Een getuige had dit gezien en kon een signalement aan de politie doorgeven. Op de Lebuinuslaan kon de politie een 15-jarige man uit Colmschate aanhouden die aan het signalement voldeed. Hij werd aangehouden en is ingesloten.
(04-064539)

Onenigheid loopt uit op vechtpartij
Schalkhaar - Op zondagavond kreeg de politie melding van een vechtpartij aan de Kolkmansweg. Twee mannen hadden onenigheid gekregen over het rijden met een scooter over een voetbalveld. Een 18-jarige jongeman uit Schalkhaar had onenigheid gekregen met een 16-jarige jongeman uit Schalkhaar. Hierbij vernielde de 18-jarige de koplamp van de scooter waar de 16-jarige jongeman op reed. Terwijl de 16-jarige jongeman met een schroevendraaier probeerde om de koplamp te maken bleef de andere man bezig met het maken van opmerkingen naar hem. Toen de 16-jarige jongeman reageerde op de uitspraken van de 18-jarige jongeman, kreeg hij twee klappen in zijn gezicht. Hierop reageerde hij door met de schroevedraaier uit te halen waarbij hij het lichaam van de andere man raakte. Hierop werd de 18-jarige man nog bozer en trapte de bromfiets van de 16-jarige jongeman omver. De 16-jarige jongeman vluchtte hierop achter een woning en werd achtervolgd door de 18-jarige man. Buren wisten de ruzie te sussen en beide heren werden aangehouden en voor verhoor overgebracht naar het politiebureau.
(04-064473)

Brand bij de gemeentekwekerij
Deventer - Op zondagavond om 23.18 uur kreeg de politie melding van een opslagloods van de gemeente die in de brand stond. In de loods stonden gereedschap en voertuigen van de gemeente. Om 23.46 uur werd het sein brandmeester gegeven. De brand is ontstaan onder een afdakje waar een aanhangwagen geparkeerd stond.
(04-064543)

Beginnende autobrand geblust door oplettende buurtbewoner
Deventer - Aan de Van Steenbergenstraat werd in de nacht van zondag op maandag (01.16 uur) gepoogd een auto in de brand te steken. Een bewoner zag vuur bij een auto en wist dit te blussen met een emmer water. De auto liep voor zover bekend geen schade op.
(04-064554)

Paard slaat op hol
Bathmen - Aan de Boersenk vond op zondagavond (20:24) een ongeval plaats met een paard en wagen. Een 26-jarige man uit Deventer en een 48-jarige man uit Bathmen reden met paard en wagen over de Boersenk toen het paard schrok van een tractor en op hol sloeg. Het paard liep door een sloot en door prikkeldraad heen waarbij beide mannen snijwonden aan het gezicht en op de benen opliepen. Beide gewonde heren werden door ambulancepersoneel ter plaatse behandeld.
(04-064489)

Persberichten Steenwijk/Horst&Waterland
Door Frank Dijkema
Piket: Wim Dierkx (038) 4963891

Geen relevante persinformatie

Dagrapport Pers Salland
Maandag 31-mei-2004 07:00 uur tot Dinsdag 01-jun-2004 06:59 uur
Door Wim Rabelink
Piket 038 4963891 Wim Dierkx

Rijbewijs kwijt na bromfietsongeval.

Heeten - Op tweede Pinksterdag omstreeks 17.15 uur nam een bromfietser de bocht in de Hademanstraat te ruim en kwam bijna in botsing met een tegemoetkomende fietser. De bromfietser ging daardoor onderuit. Omdat een politieagente het ongeval zag gebeuren was ze snel ter plaatse en constateerde alcoholgebruik bij de bestuurder. Een ademanalyse van de 45 jarige Heetenaar leverde een score op van maar liefst 985 ug/l. De bestuurder moest zijn rijbewijs inleveren.
(04-064457)

Hardrijder raakt rijbewijs kwijt.

Heino - Een 22-jarige inwoner uit Lemelerveld reed zaterdagavond om 22.00 uur met hoge snelheid over de Weerdhuisweg. Hij trok de aandacht van de videoauto, waarna hij gevolgd werd. Dit ging met hoge snelheid en de politieagenten constateerden roekeloos rijgedrag. Op de weg richting Heino werd hij geklokt op 131 kilometer per uur, terwijl 80 toegestaan was. Het rijbewijs van deze automobilist werd ingevorderd.
( 04-064327)

Forse waterschade na inbraak

Raalte - Bij een inbraak in de nacht van op .. werd er bij een winkel aan de Herenstraat een aanzienlijke hoeveelheid .. Gestolen. Ook verdwenen nog lederwaren. De daders zijn vanaf de Herenhof op het dak geklommen en hebben daar het dak open gebroken, waarna ze naar binnen zijn geklommen.

Naast de diefstalschade is er ook nog een forse wateroverlast veroorzaakt. Door de opening in het dak ontstond lekkage. Omdat het die nacht zwaar regende werd ook nog eens flinke waterschade veroorzaakt. De inbraak werd van zondag op maandag gepleegd.
(04-064319)

Rookwaar ontvreemd bij supermarkt

Olst - Aan het Aletta Jacobsplein werd maandagnacht omstreeks 02.40 uur een inbraak gepleegd in een winkel. Ondanks luid alarm namen inbrekers een aanzienlijke hoeveelheid rookwaar mee. De exacte buit is nog niet bekend. De dader forceerden een glazen schuifpui.
(04-064568)

NB:

Bij een verkeersongeval op de Nieuwe Deventerweg (Raalte-Deventer) is vanmorgen vroeg een vrouw om het leven gekomen bij een verkeersongeval. Zodra de familie gewaarschuwd is wordt een persbericht verzonden.

Persberichten Hardenberg/Dalfsen/Ommen
Piket: Wim Dierkx (038-)4963891
Door: Nanda Kappers

Rijbewijs ingevorderd voor 56 km/u te hard

Lemele - Maandag rond 17.30 uur werd de snelheid van de auto van een 36-jarige man uit Nijverdal gemeten op de Lemelerweg. Hij reed gecorrigeerd 136 km/u waar 80 is toegestaan. De man moest zijn rijbewijs inleveren en kreeg een proces-verbaal uitgereikt.
(04-064503)

Motor weggenomen bij inbraak in garage

Hardenberg - Dinsdagochtendvroeg ontdekte een bewoner van de Rembrandtstraat dat er de voorgaande nacht was ingebroken in zijn garage. Een raam is vernield en uit de garage is een motor met het kenteken MZ-30-SJ meegenomen. Ook worden een mobiele telefoon en een regenpak vermist.
(04-064581)

Inbraak in supermarkt

Ommen - Dinsdagochtend rond 03.30 uur kreeg de politie een melding van inbraak in een supermarkt aan de Slagenweg. Met veel geweld is een ruit ingeslagen. Er werd een nog onbekende hoeveelheid pakjes sigaretten en shag weggenomen.
(04-064573)

Man betrapt bij inbraak in sluiswachterhuisje

Dalfsen - Maandag rond 16.00 uur zagen getuigen een man staan bonken op de deur van het sluiswachtergebouwtje bij de sluis van Broekhuizen. Even later zagen ze hem een raam vernielen en naar binnen gaan. Toen hij spullen naar buiten begon te dragen grepen ze in. Ze hielden de man aan die zich daarbij hevig verzette en belden de politie. Die nam de man van hen over. Hij bleek inmiddels een draagbare radio en een telefoonset in zijn fietstas te hebben en achterop de fiets stond een magnetron. De 55-jarige man uit Zwolle is voor nader onderzoek ingesloten.
(04-064425)

Vernielingen op bedrijfsterrein

Lemelerveld - Maandagmiddag bleek dat op een bedrijfsterrein aan de Nieuwstraat diverse vernielingen waren gepleegd. Op zes bedrijfsauto's die op het afgesloten bedrijfsterrein stonden, waren hakenkruizen en jodensterren gespoten. Van één van de auto's was een antenne afgebroken. Ook op een tractor was met zwarte verf gespoten. Verder waren er een aantal bomen en coniferen uit de grond getrokken. De vernielingen zijn gepleegd tussen zaterdag 29 mei 2004 18:00 uur en maandag 31 mei 2004 13:00 uur. Een onderzoek is ingesteld.
(04-064398)

Schoorsteenbrandje

Ommen - Maandag rond 14.00 uur ontstond er brand in de schoorsteen van een woning aan de Korhoenstraat. De brandweer was er op tijd bij en kon een echte brand voorkomen. Wel ontstond er door de hitte een scheur in de muur van de bovenverdieping.
(04-064393)

---- --

Persberichten politie Kampen e.o.
tot Dinsdag 01-jun-2004 06:59 uur
Door/piket: Wim Dierkx (038-4963891)

Man gewond bij aanrijding

Kampen - Bij een kop-staart-aanrijding op de Rijksweg N-50, waarbij vier auto's betrokken waren, is zondagmiddag een 41-jarige vrouw(autobestuurster)uit Kampen gewond geraakt. Zij werd ter observatie naar de Isalaklinieken in Zwolle gebracht. NB: Op dit moment zijn nog geen nadere gegevens in het bestand verwerkt.
(04-064409)

Hennepplanten in woning

Kampen - Naar aanleiding van klachten over waterlekkage in een onderliggende flat, werd zondagavond een hennepkwekerij aangetroffen in een woning aan de Keulsestraat. Er werden 226 henneplanten en een gebruikelijke groei-installatie aangetroffen. Deze spullen werden in beslag genomen en vernietigd. Tegen de bewoner, die niet in de woning aanwezig was, wordt proces-verbaal opgemaakt.
(04-064498)

Persberichten politie Zwolle
tot Dinsdag 01-jun-2004 06:59 uur
Door/ piket: Wim Dierkx (038-4963891)

Onder invloed

Zwolle - Bij een controle op de Melkmarkt blies een 21-jarige man autobestuurder uit Elspeet dinsdagmorgenvroeg 465 ug./l. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. Daarnaast kreeg hij een rijverbod van 4 uur.
(04-064564)

Rijbewijs ingenomen na te hoge snelheid

Zwolle - Maandagmiddag is het rijbewijs ingenomen van een 25-jarige autobestuurder uit Hoogeveen. Op de Ceintuurbaan reed hij 120 in plaats van de maximumsnelheid van 70 kilometer per uur. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.
(04-064529)

Deel: ' Politieberichten regio IJsselland 01-06-2004 '