Persberichten Deventer e.o.
tot Dinsdag 04-feb-2003 06:59 uur
Piket: Freek Fridrichs (038-4963891)
Door: Nanda Kappers

REEËN VEROORZAKEN AANRIJDING

DEVENTER - Maandag omstreeks 11.30 uur kreeg de politie een melding dat er reeën langs de zuidbaan van de A1 liepen. Dit bleek inderdaad zo te zijn. Toen één van de reeën over de snelweg begon te rennen is de politieauto met zwaailichten over de snelweg gaan rijden om de automobilisten te waarschuwen. Hierop remde het verkeer af. Een 36-jarige man uit Amsterdam zag dit echter niet waardoor hij achterop de auto van een 25-jarige man uit Deventer reed. Gelukkig kwam beiden er zonder verwondingen vanaf. De reeën besloten uiteindelijk de snelweg te verlaten.

(03-013494)

VERMOEDELIJKE AUTOINBREKERS AANGEHOUDEN

DEVENTER - Dinsdagochtend omstreeks 03.30 uur zagen getuigen op de Jacob van Deventerstraat drie mannen aan de portieren van auto's voelen. Toen agenten gingen kijken zagen ze inderdaad dat van de ruiten van enkele auto's de
sneeuw was weggeveegd. Ze volgden daarop de voetsporen die in de sneeuw te zien waren. Op de Ferdinand Boltstraat werden de drie mannen aangetroffen. Eén van hen, een 16-jarige Deventernaar, kon worden aangehouden. De andere twee renden hard weg in verschillende richtingen. Een zoektocht werd ingesteld waarbij ook een diensthond werd gebruikt. Uiteindelijk werd op de Govert Flinckstraat een tweede verdachte, een 19-jarige man uit Amsterdam, aangetroffen. De twee werden overgebracht naar het bureau. Later in de ochtend kon de politie de derde verdachte, een 18-jarige Deventernaar, in zijn woning aanhouden. Een onderzoek naar de drie mannen is ingesteld.

(03-013863)

INBRAAK IN BEDRIJVEN

DEVENTER - Maandagavond is er ingebroken in een bedrijf aan de Hamburgweg. Een raam is geforceerd en een computerscherm met toetsenbord is weggenomen.

Dinsdagochtend rond 04.30 uur bleek er eveneens te zijn ingebroken in een pand aan de Hoge Hondstraat. Dit moet zijn gebeurd tussen 19.30 uur en 04.30 uur. Een raam is geforceerd en een computer met beeldscherm is weggenomen.

(03-013845 en 03-013867)

BRAND IN KELDERBOX

DEVENTER - Maandag even voor 13.00 uur bleek er aan de Prins Bernhardstraat een kelderbox in de brand te staan. De brandweer kon de deur forceren en de brand blussen. De daarin staande goederen werden door de brand vernield. Een onderzoek naar de oorzaak van de brand is ingesteld.

(03-013609)

Einde

Dagrapport Steenwijk/Horst&Waterland 1
Rein Kloppenburg
Piket: 038-4963891

GLADDE WEGEN VEEL AANRIJDINGEN.

STEENWIJK - Tengevolge van de weersomstandigheden werden veel wegen plaatselijk glad. Het autoverkeer ondervond hier behoorlijk hinder van. Veertien aanrijdingen werden er gemeld met gelukkig uitsluitend materiele schades.

ROUVEEN, OUDE RIJKSWEG personenauto tegen een ABI.
STAPHORST, BURGEMEESTER VD WALSTR personenauto tegen een lichtmast.
STEENWIJK, RIJKSWEG A32 nabij afrit (Havelterberg) in de berm tot stilstand.
PUNTHORST, SCHAPENDIJK personenauto in de berm en gekanteld.
STEENWIJK, CAPELLEKADE twee personenauto's glijden tegen elkaar.
STEENWIJK, STORRENHOEVE personenauto in tuin tegen woning tot stilstand.
KUINRE, HENRIC DE CRANESTRAAT personenauto tegen een lantaarnpaal.
ZWARTSLUIS, OPPEN SWOLLE personenauto van de dijk in sloot tot stilstand
VOLLENHOVE, OPPEN SWOLLE personenauto tegen een lantaarnpaal.
STAPHORST, MEESTERSWEG personenauto tegen een lichtmast.
STAPHORST, EBBINGE WUBBENLAAN personenauto tegen lichtmast.
ZWARTSLUIS, STADSWEG personenauto in de slip komt tot stilstand in de wetering.
STEENWIJK, SCHANSWEG uit de bocht gevlogen in de berm tot stilstand.
ROUVEEN, PROVINCIALE WEG N377 personenauto in de slip een sloot in.

INBRAAK BIJ EEN BEDRIJFSPAND.

GENEMUIDEN - Uit een bedrijfspand werden na een inbraak twee zogenaamde festonneermachines vermist. De machines stonden in een bedrijfshal. De schade bedraagt ongeveer E 9000,-.
03-012057

VERNIELINGEN AAN EEN AUTO

STEENWIJK - Bij een geparkeerde personenauto nabij de voetbalvereniging de Olde veste werden zowel de ruitenwissers en de buitenspiegels vernield.

Einde dagrapport Steenwijk/Horst&Waterland

Dagrapport Pers Salland
Maandag 03-feb-2003 07:00 uur tot Dinsdag 04-feb-2003 06:59 uur
Door Wim Rabelink
Piket Freek Fridrichs 038 - 3963891

DIEFSTAL VOLIEREVOGELS

MARIENHEEM - Op 30 januari jl werden 22 vogels (vinksoorten) uit een volière gestolen bij een woning aan de Slagboom. De vogels hadden een waarde van ongeveer E 300,-

VERKEERSC0NTROLE

RAALTE - Maandagmiddag, 3 februari, tussen 14.00 en 16.00 uur werd een bromfietscontrole gehouden in Raalte. Tijdens deze controle werden er 31 brom/snorfietsen gecontroleerd. 10 brom/snorfietsen voldeden aan de eisen de overige 21 brom/snorfietsen zijn voor de volgende feiten bekeurd:
19x constructie snelheid
1x Helm
4x ondeugdelijke rem
1x onterecht oranjeplaat voeren
1x geen koppeling
1x Verzekeringsplaatje niet opvoorgeschreven wijze geplaatst .

Einde dagrapport Pers Salland

Dagrapport Pers Hardenberg/Dalfsen/Ommen
Rein Kloppenburg
Piket: 038-4963891

AUTO RIJDT OP MIDDENGELEIDER

Een 56-jarige automobilist uit Emmen raakte omstreeks 16.15 uur op de Dorpsstraat door onbekende oorzaak de middengeleider waar 2 lichtmasten op stonden. Door de aanrijding is de auto in de sloot terecht gekomen. Een 32-jarige inzittende uit Klazinaveen had door de aanrijding last van zijn enkel, nek en schouder. Betrokkene is naar het ziekenhuis te Hardenberg gebracht voor controle. Later bleek dat slachtoffer kneuzingen had.
(03-011814)

AANHANGWAGEN GESTOLEN

OMMEN - Een 32-jarige man uit Ommen deed aangifte van diefstal van een
aanhangwagen. Deze stond voorzien van slot op een
parkeervak aan de Nieuwelandstraat. Op zaterdag 1 februari rond 17.00 uur stond de aanhanger er nog en op zondagochtend ongeveer 09.00 uur was
de aanhangwagen verdwenen. Op de aanhangwagen zat een huif
met blauw zeil. In de aanhanger lagen nog zo'n 20 dekens om meubels mee te
vervoeren.
(03-013415)

AUTOBANDEN LEK GESTOKEN

Politie zoekt getuigen
In de afgelopen nacht zijn de banden lekgestoken van zeven personauto's geparkeerd aan de openbare weg Bruchterweg aan de zijde van de begraafplaats, behoren toe aan personeel van de Wavin, welke nachtdienst hadden.
Aan trottoirzijde zijn de banden lek gestoken. Tijdstip ligt tussen 22.00 uur en 03.00 uur. Een personenauto aan de Jacob van Riemsdijkstraat, van een
bewoner aldaar.
Een 26-jarige vrouw deed aangifte van het leksteken van twee autobanden.
Een 38-jarige man deed aangifte van het leksteken van twee autobanden van een bestelbus.
Een 50-jarige man deed aangifte van het leksteken van een autoband en en het wegnemen van de wieldop.
Een 21-jarige man deed aangifte van het leksteken van twee autobanden van een personenauto.
Een 44-jarige man deed aangifte van het leksteken van twee autobanden van zijn personenauto.
Een 42-jarige man deed aangifte van het leksteken van twee autobanden van een personenauto.
Een 28-jarige man deed aangifte van het leksteken van de rechterachterband.
Een 51-jarige vrouw deed aangifte van het leksteken van twee rechterautobanden.
De politie verzoekt getuigen contact op tenemen met het bureau van politie in Hardenberg, telefoon 0900-8844.

Einde dagrapport Pers Hardenberg/Dalfsen/Ommen

---- --

Persberichten politie Kampen e.o.
van maandag 03-feb-2003 07:00 uur
tot dinsdag 04-feb-2003 06:59 uur
Door : Wim Dierkx
Piket: Freek Fridrichs

Geen relevante informatie.

Persinfo.Politie regio Ijsselland
District Midden
Van 3 op 4 feb. 2003.
Piket Freek Fridrichs

TENGEVOLGE VAN DE GLADHEID LICHTMASTEN OMVER GEREDEN

ZWOLLE- Op maandag, 3 februari 2003 werden over de hele dag zo'n 12 meldingen van aanrijdingen met blikschade gedaan. Gladheid was hierbij de hoofdoorzaak. Opvallend was hierbij dat Essent 9 maal een melding maakte van een aangereden lichtmast. In alle gevallen hadden de veroorzakers niet de moeite genomen om het gebeurde te melden en ontbreekt elk spoor.

DOOR GLADHEID ONDERUIT

ZWOLLE- Op maandag, 3 februari 2003 te omstreeks 08.45 uur melding dat een vrouw met haar zoontje achter op de fiets op de fietsstrook van de rotonde op de Brink was komen te vallen. Ter plaatse bleek, dat de 17 jarige vrouw met haar anderhalfjarig zoontje, beiden uit Zwolle, tengevolge van de gladheid was komen te valllen. De jonge vrouw liep letsel aan haar knie op, terwijl haar zoontje een hoofdwond opliep. Beiden zijn voor behandeling naar het ziekenhuis overgebracht.

DIEFSTAL UIT IN AANBOUWZIJNDE WONINGEN

ZWOLLE- Is op maandag, 3 februari 2003 te omstreeks 13.08 uur aangifte gedaan van diefstal van 2 verwarmingsketels uit 2 in aanbouw zijnde woningen aan de Puntkroos te Zwolle. Het feit is vermoedelijk gepleegd tussen 30 januari 2003, 15.00 uur en 31 januari 2003, 07.00 uur. Aan de woningen was geen braakschade. Totale waarde gestolen ketels ca. 1500,00 Euro per stuk.

VOOR VERNIELING EN BELEDIGING AANGEHOUDEN

ZWOLLE- Op maandag, 3 januari 2003 te omstreeks 17.46 melding van problemen aan de Staatsmanlaan te Zwolle tussen een man en een vrouw. Ter plaatse bleek er onenigheid te zijn tussen een 52 jarige vrouw uit Zwolle en een 23 jarige man uit Zwolle om een fiets. De fiets zou eigendom zijn van de 23 jarige man en was gestolen door de 52 jarige vrouw. Hij wilde zijn fiets terug halen en werd hierbij mishandeld door de 52 jarige vrouw. Zij is aangehouden. Op het moment van overbrenging kwam haar 15 jarige zoon thuis. Hij meende zijn moeder te moeten helpen door de politie voor van alles uit te maken. Hij is aangehouden ter zake belediging. Beide verdachten zijn overgebracht naar het bureau. Na verhoor en het opmaken van PV is de 15 jarige verdachte heengezonden. De 52 jarige verdachte is ingesloten.

GORDELCONTROLE

ZWOLLE - Maandagmiddag werden bij een controle op de Monteverdilaan 18 bekeuringen uitgereikt voor het niet dragen van de autogordel.

(03-013646)

Einde