Dagrapport teams Steenwijk/Horst&Waterland
Rein Kloppenburg
Piket: 038-4963891

AANRIJDING MET TWEE GEWONDEN

VOLLENHOVE- Een 21-jarige vrouw uit Vollenhove reed omstreeks 09.00 uur in een auto over de Weg van Rollencate en zag vanwege de laagstaande zon een 49-jarige automobilist uit Epe niet aankomen. Zij reed deze auto in de flank aan. De man had een lichte hersenschudding en de vrouw is voor nader onderzoek naar de Weezenlanden gebracht. Beiden voertuigen zijn afgesleept.
(03-019900)

51 KM TE HARD: RIJBEWIJS INGEVORDERD

GENEMUIDEN- Een 19-jarige bestuurder uit Genemuiden werd 's avonds op de Nieuwe Weg gemeten op een snelheid van 151 km/u in plaats van 100 km/u. Het rijbewijs werd ingevorderd en proces-verbaal wordt opgemaakt.
(03-020259)

INBRAAK IN AUTO

STEENWIJK - Een 31-jarige man uit Steenwijk deed aangifte van inbraak in een auto. Het feit is gepleegd tussen 17-02 21.30 uur en 18-02 08.30 uur. De auto stond afgesloten geparkeerd op de parkeerplaats voor de woning aan de W. v.d. Veerstraat. Uit de auto een waren radio-cd-speler van het merk JVC en 20 cd's
weggenomen.
(03-019841)

WINKELDIEFSTAL

GENEMUIDEN- Een 48-jarige man uit Genemuiden werd dinsdagmiddag in een winkel aan het Havenplein aangehouden voor diefstal van een pak met droge worsten. Proces-verbaal wordt tegen hem opgemaakt.
(03-020194)

WONINGBRAND

SINT JANSKLOOSTER, BARSBEEK

Zie afzonderlijk persbericht
(03-020265)

VIDEO-SURVEILLANCE

Op dinsdag werd er video-surveillance in het district Noord verricht. Over het algemeen werd er rustig gereden. Er werden twee rijbewijzen ingevorderd. Van een bestuurder is het rijbewijs ingevorderd voor het rijden met 170 km/u op de Stadsweg te Rouveen, waar 80 km/u is toegestaan.
Van een bestuurder werd het rijbewijs ingevorderd. Hij haalde op de Achthoevenweg te Staphorst een voor hem rijdende bestuurder via de berm rechts in en reed vervolgens met een snelheid van 100 km/u waar 50 km/u is toegestaan. De ingehaalde bestuurde bleef toen met een tussenafstand van ongeveer 1 meter achter de inhalende bestuurder rijden, met bovengenoemde snelheid. Deze bestuurder zal worden gehoord en pv aangezegd.
Verder werd er bekeurd voor: 1 x pv niet handsfree bellen; 1 x pv kleven.
(03-020249)

WAPENCONTROLE IN STEENWIJKERLAND

Op dinsdagavond is door het team Steenwijkerland een wapencontrole gehouden bij verlof- en jachtaktehouders in de gemeente Steenwijkerland. Met ondersteuning van het Bureau Milieuhandhaving van de politie Ijsselland, Jachtopzichters, Vrijwillige politie en politiemensen in opleiding werden met 28 eenheden de controles uitgevoerd.
Met de controle probeert het team invulling te geven aan de nieuwe korpsvisie van de politie IJsselland
"Wij staan voor veiligheid". Het doel van de controle was inzicht te krijgen in hoeverre vuurwapens en munitie op een veilige en deugdelijk manier waren opgeslagen en daarover aan betrokkenen informatie geven.
Er werden 211 adressen bezocht. 68 personen waren niet thuis en worden binnenkort weer bezocht. Op 41 adressen waren wapens en munitie goed opgeborgen. Aan 102 verlof- en jachtaktehouders werden adviezen gegeven ter verbetering van de opslag van wapens en munitie.

(Noot: verlofhouders zijn bijv. mensen die de schietsport beoefenen, in het bezit zijn van seinpistool, startpistool, RK)

Einde dagrapport teams Steenwijk/Horst&Waterland

Dagrapport Pers Kampen
Rein Kloppenburg
Piket: 038-4963891

AUTOMOBILIST ONDER INVLOED

KAMPEN - Een 46-jarige man uit Vinkebuurt reed op woensdag 19-02-03 te 01.30 uur over de Flevoweg. Bij controle bleek hij alcoholhoudende drank te hebben genuttigd. De blaasproef gaf als uitslag ug/l: 430 ug/l. Proces-verbaal wordt opgemaakt.
(03-020283)

52 KM TE SNEL: RIJBEWIJS INGEVORDERD

KAMPERVEEN- Een 31-jarige autobestuurder uit Deventer reed 's middags met zijn auto over de Kamperstraatweg ri. Wezep. Hij reed met een snelheid van 152 km/u, terwijl ter plaatse slechts 80 km/u is toegestaan. Rijbewijs is ingevorderd.
(03-020171)

17-JARIGE AUTOMOBILIST ZONDER RIJBEWIJS

KAMPEN- 's Avonds tijdens surveillance zagen politiemensen op de Oranjesingel een auto rijden. Het voertuig haalde een bus in die richting had aangegeven en de bushalte wilde verlaten. Bestuurder van de auto haalde gevaarlijk in. Tegenliggers moesten uitwijken. Bus moest wachten om een aanrijding te
voorkomen. Bestuurder had geen rijbewijs en bleek bovendien 17 jaar, woonachtig in Dronten. Auto en VE meegenomen naar bureau. Proces-verbaal wordt opgemaakt.
(03-020235)

WINKELDIEFSTAL

IJSSELMUIDEN - Een 27-jarige man uit IJsselmuiden werd 's middags in een supermarkt in IJsselmuiden aangehouden voor diefstal van een blikje bier. De verdachte werd na verhoor heengezonden met een dagvaarding.
(03-020161)

BROM- EN SNORFIETSCONTROLE

IJSSELMUIDEN - Tussen 07.00 en 09.00 uur werd een bromfietscontrole gehouden In IJsselmuiden. Tijdens deze controle zijn er 20 brom- en snorfietsen gecontroleerd. 12 brom/snorfietsen voldeden aan de eisen, de overige brom/snorfietsen zijn voor de volgende feiten bekeurd: 8x constructie snelheid;
1x helm; 1x geen certificaat.
(03-019879)

Einde dagrapport Pers Kampen

Dagrapport Pers Salland
Dinsdag18-feb-2003 07:00 uur tot woensdag19-feb-2003 06:59 uur
Door Wim Rabelink
Piket 038 - 4963891

SNELKRAAK RADIO & TV ZAAK

WIJHE - Werd er vannacht, 19 februari, omstreeks 04.00 uur een snelkraak gepleegd in een elektronicazaak aan de Langstraat. Bleek dat vier personen bij de snelkraak betrokken waren en een deurruit hadden ingegooid. De daders gingen er met mobiele telefoons en tv's vandoor. De eigenaar maakt nog een inventarisatie en komt aangifte doen. Het betreft de 2e kraak in twee maanden.

03-020294

Einde dagrapport Pers Salland

Persberichten politie Hardenberg/ Dalfsen/ Ommen
Door : Wim Dierkx
Piket: Moniek Winters

BEKEURINGEN BIJ PARKEERCONTROLES

OMMEN - Dinsdagmiddag werden, tijdens parkeercontroles in het centrum, 15 bestuurders bekeurd omdat zij geen gebruik maakten van een parkeerschijf. Daarnaast werden 3 bestuurders bekeurd omdat zij de toegestane parkeertijd hadden overschreden.

CONTROLES OP DRAGEN AUTOGORDEL

DALFSEN - Dinsdagmiddag kregen 7 automobilisten op de Poppenallee en de Koesteeg een bekeuring omdat zij geen autogordel droegen. In totaal werden 120 auto's gecontroleerd.

OMMEN - Die middag werden op de Zeesserweg en de Schurinkstraat 4 bestuurders bekeurd omdat zij geen gordel droegen. Daarnaast kregen 2 bestuurders een bekeuring omdat zij niet handsfree telefoneerden en 1 bestuurder omdat hij op een kruising geen voorrang verleende.

Persberichten Deventer e.o.
tot Woensdag 19-feb-2003 06:59 uur
Piket: Moniek Winters (038-4963891)
Door: Nanda Kappers

FIETSTERS KOMEN TEN VAL: VROUW BREEKT BEEN

DEVENTER - Dinsdag rond 15.40 uur kwamen twee dames van 70 en 71 jaar uit Deventer ten val op de rotonde van het Zamenhoffplein. De twee dames fietsten naast elkaar vanaf de Ceintuurbaan in de richting van de Johannes van Vlotenstraat. Op de rotonde schrok de 70-jarige vrouw van een personenauto waarna ze met de trapper tegen de trapper van de andere vrouw kwam. Beiden kwamen vervolgens te vallen. De 71-jarige vrouw kwam ongelukkig terecht en brak haar rechterbeen. Zij is overgebracht naar het ziekenhuis.

(03-020157)

INBRAAK IN SCHOOL

DEVENTER - Woensdagochtend rond 02.15 uur kreeg de politie een melding dat er mogelijk werd ingebroken in een school aan de Brinkgeverweg. Ter plaatse zag de gearriveerde politie een man op de binnenplaats lopen die er vandoor ging. De zoektocht naar deze man leverde helaas niks op. Bij een hek werd wel een beeldscherm gevonden.

(03-020286)

AUTORUITEN VERNIELD

DEVENTER - Donderdagavond zijn van drie auto's die geparkeerd stonden aan de Ceintuurbaan ruiten ingeslagen. Een 83-jarige man, een 80-jarige man en een 56-jarige man deden aangifte.

(03-020247, 03-020260 en 03-020295)

Einde

Persberichten Zwolle 1
tot Woensdag 19-feb-2003 06:59 uur
Door / piket: Moniek Winters (038-496 38 91)

GERAFFINEERDE DIEFSTAL BANKPAS

ZWOLLE - Maandagmorgen belt een onbekend meisje aan bij een 80-jarige bewoonster van de Van Ittersumstraat, met de vraag of de vrouw het nummer van de buurman weet. Die is namelijk niet thuis en zij zou daar naar eigen zeggen bijles van hebben. De bewoonster laat het meisje binnen, waarop er wat wordt gepraat tijdens een kopje thee. Op een gegeven moment wil het meisje weten bij wat voor een bank de vrouw is. De vrouw laat haar bankpasje zien en bergt deze vervolgens weer op in de kast. Daarna gaat ze haar boodschappen opruimen die in de keuken staan. Op een gegeven moment ziet ze een schim in de achterkamer. Het meisje vertelt haar dat het waarschijnlijk een schaduw is die van buiten komt. Na ongeveer een uur gaat het meisje weer weg. Op dinsdagavond wordt de vrouw gebeld door een man die zegt van de politie te zijn. De man vertelt dat een oude man haar bankpasje heeft gevonden en dat hij haar pincode nodig heeft om haar rekening te kunnen blokkeren. De vrouw geeft vervolgens haar pincode aan de zogenaamde politieman. Na het telefoontje twijfelt de vrouw en constateert dat haar pas echt weg is. Het is op dit moment nog niet duidelijk of er met pas geld gepind is.

(03-020236)

WINKELDIEVEGGE STEELT TAS

ZWOLLE - Bij een winkel aan de Grote Voort heeft een nog onbekende vrouw dinsdagmiddag een tas gestolen van ruim E400,-. De vrouw pakte de tas en hing er haar sleutels aan, waarop zij de winkel uitwandelde. Omdat de sleutels eraan hingen, ontstond er twijfel bij het personeel of de tas niet van haarzelf was. Toen men bemerkte dat de tas uit de winkel kwam, is men de vrouw nog achterna gerend. Zij is echter in de auto gestapt en weggereden. De politie stelt een onderzoek in.

(03-019986)

Einde