Politie Twente

Aanhoudingen na illegale slachting van vee 03-018591
Vriezenveen Kreuzendijk
Dinsdag 11 februari 14.25 uur
De Algemene Inspectie Dienst was tijdens een reguliere controle gestuit op een illegale slachting bij een bedrijf aan genoemde locatie en verzocht de politie ter plaatse. Er bleken in totaal 3 schapen te zijn geslacht op het erf. Daarvoor werden twee verdachten aangehouden, een 22-jarige Almeloër, die na verhoor in vrijheid werd gesteld en een 29-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats. Deze laatste is ter vaststelling van zijn identiteit ingesloten. Tegen beiden wordt proces-verbaal wegens illegale slachting opgemaakt.

Midden- en Noordoost-Twente:

Diefstal met geweld
Oldenzaal Deurningerstraat
Dinsdag 11 februari 12.30 uur
Een 25-jarige Oldenzaler stapte uit zijn auto en terwijl hij naar de pinautomaat liep van de bank aldaar werd hij van achteren benaderd door een onbekende persoon. Deze greep de aangever ruw bij zijn kleding, waardoor de aangever, die slecht ter been is, kwam te vallen. Vervolgens bemerkte aangever dat zijn kleding was gescheurd en zijn portemonnee was weggenomen. Hij zag de dader wegrennen. Deze was ongeveer 20 jaar oud en gekleed in een halflange zwarte jas en hij droeg een zwart petje.

Aanhouding na verlaten plaats ongeval 03-018608
Losser kruising Enschedesestraat / Diepenbrocklaan Dinsdag 11 februari 14.10 uur
Een 31-jarige automobilist uit Losser reed over de Enschedesestraat en passeerde ter hoogte van genoemde kruising een tweetal rechts van de weg rijdende bromfietsers. Tijdens het passeren sloeg een van de bromfietsers plotseling links af, waarop een aanrijding volgde. De bromfietser ging er vervolgens vandoor. De verdachte, een 17-jarige Lossernaar kon even daarna worden aangehouden bij zijn woning. Tegen hem wordt proces-verbaal wegens het verlaten van de plaats ongeval opgemaakt. Tijdens het onderzoek werden in de schuur van de verdachte een aantal bromfietsen en autoradio's aangetroffen. Daarvan bleken in ieder geval 1 radio en 1 bromfiets als gestolen gesignaleerd. Deze zijn in beslag genomen. Een nader onderzoek wordt ingesteld.

Aanrijding tgv rijden onder invloed 03-018759
Hengelo Castorweg
Dinsdag 11 februari 18.25 uur
Een 31-jarige automobilist uit Hengelo stopt voor het rode verkeerslicht. Een achter op komende 36-jarige automobilist uit Goor ziet dit te laat en rijdt er achterop. Er wordt bij de 36-jarige alcoholgebruik geconstateerd, waarop hij wordt aangehouden. E ademanalyse geeft een uitslag van 2,5 o/oo. Mede wegens recidive is zijn rijbewijs ingenomen. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

Verkeerscontroles
Diverse locaties in district
Dinsdag 11 februari
Tijdens algehele verkeerscontroles welke werden gehouden op diverse locaties in het district Midden- en Noordoost-Twente werden in totaal 180 voertuigen gecontroleerd.Daarbij werden de volgende PV's opgemaakt (totaal 66):Autogordel: 38xNiet kunnen tonen rij-/kentekenbewijs: 8xOnjuiste of defecte verlichting: 6x auto/9x fietsTechnische gebreken: 5x

Zuid-Twente:

Aanrijding met letsel
Enschede Buurserstraat
Dinsdag 11 februari 08.30 uur
Een 21-jarige Enschedeër helpt een collega bij het achterwaarts uitrijden van een uitrit van en auto met aanhangwagen. Hij ziet een vrachtwagen naderen en laat deze voorgaan. Echter bij het nemen van de bocht wijkt de vrachtwagen te veel uit naar rechts en raakt nog net de 21-jarige. Het slachtoffer komt te vallen en is met een gebroken arm naar het ziekenhuis overgebracht. De 42-jarige chauffeur uit Losser had de aanrijding niet gemerkt en zal hierover nog worden gehoord.

Doorrijden na aanrijding + getuigenoproep 03-018585
Enschede Hogelandsingel
Maandag 10 februari 17.30 uur
Een 14-jarige Enschedese fietste over genoemde singel. Ter hoogte van de kruising met de Brinkstraat en de Molukkenstraat wordt zij aangereden door een personenauto. Ze valt van haar fiets, welke zwaar beschadigd wordt en bezeert daarbij haar knie. De automobiliste stopt wel maar steekt geen hand uit, ondanks dat een getuige om haar medewerking vraagt. De automobiliste rijdt daarna weg zonder haar identiteit bekend te maken. De getuige helpt het slachtoffer naar school. De politie zou graag in contact komen met deze getuige en mogelijk andere getuigen van deze aanrijding.

Aanhouding wegens huisvredebreuk 03-018482
Enschede Gelderlandstraat
Dinsdag 11 februari 12.45 uur
Een 42-jarige Enschedeër verzocht de komst van de politie nadat twee mannen tegen zijn wil zijn woning hadden betreden en deze niet wensten te verlaten. De politie trof twee mannen in de woning aan en beiden werden aangehouden. Het betroffen een 35- Enschedeër en een 33-jarige Amsterdammer. Tevens werden attributen ten behoeve van harddrugsgebruik aangetroffen, welke eigendom bleek van de 35-jarige verdachte. Tijdens het transport naar het bureau probeerde deze verdachte een zakje wit poeder in zijn mond te stoppen. Dit werd hem echter belet. Uit onderzoek bleek het om ongeveer 9 gram cocaïne te gaan. Dit is in beslag genomen. Nadat de verdachten een dagvaarding was uitgereikt konden zij het bureau verlaten.

Monique Oude Wolbers 053 455 55 07 tot 12.00 uur

Deel: ' Politieberichten regio Noordwest-Twente 12-02-2003 '