Politie Rotterdam-Rijnmond

Ochtenduitgave vrijdag 14 februari 2003

* BRAND
ROTTERDAM - Donderdagmiddag omstreeks drie uur ontstond er brand in een pand aan het Breeplein. De brandweer, die het alarm middelbrand gaf, bluste de brand. Bewoners van omliggende woningen werden uit voorzorg uit hun woningen gehaald. Enkele woningen en bedrijven liepen rookschade op. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor.

* PIZZERIA OVERVALLEN
SCHIEDAM -Twee nog onbekende mannen hebben donderdagavond omstreeks kwart over tien een pizzeria aan de Rotterdamsedijk overvallen. E'n van de overvallers bedreigde met een groot mes de drie aanwezige personeelsleden en eiste geld. Een medewerker moest onder bedreiging geld uit de kassa halen. Ook moesten de drie medewerkers hun mobiele telefoon afgeven. Hierna verlieten de overvallers met een nog onbekend geldbedrag en drie gsm's aan buit de zaak en liepen weg in de richting van de Singel.

* OMSTANDERS HELPEN VROUW NA POGING BEROVING

ROTTERDAM - Drie nog onbekende mannen hebben donderdagavond omstreeks elf uur geprobeerd op de Proveniersstraat, een 31-jarige Rotterdamse van haar tas te beroven. Toen de vrouw werd belaagd door de mannen, hield zij haar tas echter stevig vast. Zij kreeg klappen op haar hoofd en kwam ten val. Toen omstanders haar te hulp kwamen, gingen de mannen er vandoor. De helpers gingen nog achter de mannen aan, maar verloren hen uit het oog.

* BRAND
ROTTERDAM - Vrijdagmorgen omstreeks kwart voor zes ontstond brand in een produktiegebouw op het terrein van D.S.M. aan de Montrealweg. In het gebouw lagen benzoezuur en natriumbenzoaat (conserveermiddelen) opgeslagen. Een medewerker van het bedrijf zag rook uit het gebouw komen en sloeg alarm. De brandweer kwam ter plaatse en gaf het alarm grote brand. De werknemers die op het terrein waren werden in veiligheid gebracht. De omgeving van het DSM terrein werd afgesloten voor het verkeer, maar ook een gedeelte van de Botlekweg. Het verkeer werd omgeleid. Om 07.02 uur gaf de brandweer het sein brand meester en werden alle verkeersmaatregelen opgeheven.

Deel: ' Politieberichten Rotterdam-Rijnmond 14-02-2003 '