Politie Rotterdam-Rijnmond

Bijgewerkt: 17-06-02 11:29

Ochtenduitgave maandag 17 juni 2002

AANRIJDING MET DODELIJKE AFLOOP (17 juni 2002)
Zondagavond omstreeks kwart over tien is bij een aanrijding op de Brielselaan, een 31-jarige Rotterdammer om het leven gekomen. Een getuige zag de man op zijn bromfiets slingeren waarna hij een muur raakte. De man viel, kreeg de bromfiets over zich heen en rolde nog enkele malen over de kop. Het slachtoffer werd ernstig gewond door de GGD overgebracht naar het Dijkzigtziekenhuis. Later in de nacht kwam de melding uit het ziekenhuis, dat het slachtoffer aan zijn verwondingen was overleden. De Technische Ongevallen Dienst stelt een onderzoek in.

VUURWAPEN IN AUTO (17 juni 2002)
De Verkeerspolitie controleerde zondagmiddag omstreeks kwart voor vier op de zuidbaan de rijksweg A20 de inzittenden van een personenauto. De auto had de aandacht getrokken omdat de bestuurder met een snelheid van zo'n 40 ... 50 kilometer per uur de rijksweg was opgereden en direct daarna op middelste rijstrook was gaan rijden. Bij controle bleek dat de bestuurder, een 31-jarige Rotterdammer niet in het bezit was van een rijbewijs. Ook bleek in de auto een vuurwapen met munitie te liggen. De bestuurder werd aangehouden alsmede de 24-jarige inzittende, afkomstig uit Schiedam. Beiden werden overgebracht naar het bureau en ingesloten.

MAN BEROOFD TIJDENS PINNEN (17 juni 2002)
Zondagavond omstreeks half tien werd op het Binnenwegplein een 33-jarige Rotterdammer beroofd. Het slachtoffer wilde bij een geldautomaat geld pinnen en juist nadat hij de pincode had ingedrukt, werd hij door een onbekende man met een mes bedreigd. Hij kreeg het mes op zijn keel gezet waarna de man het bedrag intoetste en vervolgens het geld pakte. Hierna ging hij er op de fiets vandoor.

SCHIETPARTIJ (17 juni 2002)
Zondagavond omstreeks acht uur kwam bij de meldkamer van de politie een melding binnen van een schietpartij op de 's-Gravendijkwal. In de Korte Bajonetstraat werd een verdachte, een 29-jarige man uit Schiedam, aangetroffen. Hij verklaarde te hebben geschoten, maar dat een bijrijder van een zwarte Volkswagen Golf eerst had geschoten. Hij werd aangehouden en zijn vuurwapen in beslag genomen. Niemand was gewond geraakt. De Schiedammer werd ingesloten. De politie van het district Rotterdam-Centrum stelt een nader onderzoek in.

Deel: ' Politieberichten Rotterdam-Rijnmond 17-06-2002 '