10 februari 2000

Hennepkwekerij ontmanteld, vuurwapen aangetroffen SCHIEDAM -- Politiemensen van het district Schiedam stelden woensdagochtend een onderzoek in een woning annex bedrijfspand aan de Schie in. Op de eerste verdieping van het pand troffen ze een hennepkwekerij aan. De 1500 planten waren net geoogst en bevonden zich op de tweede verdieping van het pand waar een drogerij was ingericht. In de drogerij bevonden zich ruim 5 kilo geknipte en gedroogde toppen en ruim 11 kilo geknipte en gedroogde planten. Bovendien werd in het pand een vuurwapen aangetroffen. Het vuurwapen, de planten, de reeds geoogste hennep alsmede diverse groeibenodigdheden werden in beslag genomen. De hennep zal worden vernietigd. Naar de huurder van het pand wordt een nader onderzoek ingesteld.

Bromfietscontrole
SCHIEDAM -- Politiemensen van het district Schiedam hielden woensdagochtend tussen 07.00 uur en 09.00 uur een bromfietscontrole op de Parkweg ter hoogte van het Hazepad. Er werden 25 bromfietsen gecontroleerd. Daarbij werden 13 bekeuringen uitgeschreven, voor het overschrijden van de constructiesnelheid (4), overschrijden van het geluidsniveau (7), het niet voeren van een correct bromfietsplaatje (1) en geen verlichting (1).

Winkeldief aangehouden
SCHIEDAM -- Woensdagmiddag omstreeks kwart voor twee hield personeel van een supermarkt aan het Nieuwlandplein een 66 -jarige Schiedammer aan op verdenking van winkeldiefstal. De man had even tevoren geprobeerd diverse levensmiddelen met een totale waarde van 25 gulden weg te nemen. Hij werd overgedragen aan de politie en overgebracht naar het politiebureau.

Rijden onder invloed
SCHIEDAM -- In de nacht van woensdag op donderdag omstreeks kwart voor vier hielden politiemensen van het district Schiedam in de Oranjestraat een 36-jarige Schiedammer aan wegens rijden onder invloed. De man weigerde mee te werken aan een ademanalyse, waarna zijn rijbewijs werd ingevorderd. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Deel: ' Politieberichten Schiedam '