16 februari 2000

Man aangehouden na inbraak in bedrijf

SCHIEDAM -- In de nacht van dinsdag op woensdag omstreeks één uur kwam bij de politie van het district Schiedam een inbraakalarm binnen van een bedrijf aan de Gustoweg. Toen politiemensen ter plaatse een onderzoek instelden, zagen ze aan de achterzijde van het bedrijf, in de Nieuw Mathenesserstraat, een personenauto staan met daarin twee inzittenden. De auto ging er vervolgens met hoge snelheid vandoor. Na een korte achtervolging reed de auto op het Wilhelminaplein tegen een paal, waarna de twee inzittenden er te voet vandoor gingen. Uiteindelijk konden de politiemensen één van hen, een 24-jarige Schiedammer, in de Zalmstraat aanhouden. Tijdens onderzoek bleken in de auto flessen drank en ruim 30 klokken te liggen die uit het bedrijf afkomstig waren.
De Schiedammer is in verzekering gesteld. Naar de identiteit van de andere man, die wist te ontkomen, wordt een nader onderzoek ingesteld.

Arbeidsongeval

SCHIEDAM /ROTTERDAM -- Dinsdagochtend omstreeks kwart voor negen raakte een 39-jarig personeelslid van een metaalbedrijf aan de Industrieweg (Spaanse Polder) met zijn vinger tussen stalen platen. De man raakte daarbij en deel van zijn vinger kwijt en werd overgebracht naar het Sint Franciscus gasthuis in Rotterdam. De Arbeidsinspectie stelt een nader onderzoek in.

Deel: ' Politieberichten Schiedam '