31 maart 2000

Brand in woning
SCHIEDAM -- Donderdagmiddag omstreeks vier uur kwam bij de politie van het district Schiedam een melding binnen van brand in een woning in de Valeriusstraat. Ter plaatse bleek een bankstel dat in het trapportaal stond in brand te staan. Omdat er nog diverse mensen in hun woning waren en het portiek vol rook stond, werden de bewoners door een ladderwagen van de brandweer uit hun huizen gehaald. Eén woning brandde gedeeltelijk uit, omdat er een pan eten op het vuur was blijven staan.
De bewoners van dit pand werden elders ondergebracht. Naar de oorzaak van de brand wordt een nader onderzoek ingesteld.
Aanrijding onder invloed
SCHIEDAM / ROTTERDAM -- Donderdagavond omstreeks kwart voor tien hielden politiemensen van het district Schiedam op de Matlingeweg een 44-jarige man uit Dinteloord aan op verdenking van rijden onder invloed. De man was even daarvoor op de Matlingeweg tegen een auto die voor hem reed, gereden. De bestuurder van dat voertuig, een 43-jarige Rotterdammer, raakte daarbij gewond aan zijn neus en werd voor controle overgebracht naar het Schieland ziekenhuis. Omdat de man uit Dinteloord vermoedelijk onder invloed van alcohol verkeerde, werd hem in het ziekenhuis een bloedproef afgenomen. De man werd daarop gevorderd zijn rijbewijs in te leveren, wat hij niet deed. Daarop is zijn auto onder toezicht geplaatst. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Onder invloed tegen een boom
SCHIEDAM -- In de nacht van donderdag op vrijdag omstreeks half twee kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen van een auto tegen een boom op de Buitenhavenweg. Ter plaatse troffen de politiemensen de auto met twee inzittenden aan, waarvan er éen gewond was. Deze man (identiteit onbekend) werd voor onderzoek overgebracht naar het Schieland ziekenhuis. De bestuurder van het voertuig, een 29-jarige Vlaardinger, bleek onder invloed van alcohol (promillage 1,5), waarvoor proces-verbaal werd opgemaakt. De bestuurder bleek bovendien niet in het bezit van een geldig rijbewijs en het voertuig waarin hij reed bleek niet verzekerd te zijn. Ook hiervoor werd proces-verbaal opgemaakt. Het voertuig is in beslag genomen.

Deel: ' Politieberichten Schiedam '