Politiebericht

Maandag 13 december 1999

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Inbrekers aangehouden
In een pand van een maatschappelijke instelling aan de Zaagmuldersweg in Groningen heeft de politie gisteravond een 41-jarige man uit Groningen aangehouden. De politie was naar het gebouw toe gegaan na een inbraak melding dat via het alarmsysteem bij een beveiligingsbedrijf was binnen gekomen. Bij onderzoek bleek inderdaad te zijn ingebroken. Er was een raam ingeslagen en binnen in het pand bleken vernielingen te zijn aangericht. Op het dak van het gebouw werd de verdachte aangetroffen. Hij had zich verstopt. De man is overgebracht naar het politiebureau en ingesloten voor nader onderzoek en verhoor. Terwijl bij het gebouw een onderzoek werd ingesteld, hoorden de betrokken politiemensen in de omgeving inbraak geluiden. Bij een bouwcontainer in de Vinkenstraat werden daarop twee mannen aangetroffen die bezig waren de container open te breken. Ze zijn aangehouden en naar het politiebureau gebracht. Ook deze verdachten, een 28-jarige en een 40-jarige man beiden uit Groningen, zijn ingesloten voor onderzoek en ve

rhoor.

Man aangehouden
De politie heeft gisteravond in een leegstaande woning in de Bessemoerstraat een 27-jarige man uit Drachten aangehouden wegens vernieling. Omwonenden hadden in de brandgang een onbekende man zien lopen en hoorden kort daarop glasgerinkel. Zij belden de politie. Die trof een ingegooid raam aan van het leegstaande pand. Op de bovenverdieping werd de verdachte aangetroffen. Hij is naar het politiebureau gebracht. Tijdens het verhoor bleek dat de man wordt verdacht van een beroving die hij gepleegd zou hebben in Alphen aan de Rijn. De man is na verhoor overgedragen aan het korps regiopolitie Hollands-Midden en ingesloten.

Bestuurder onder invloed
Wegens rijden onder invloed heeft de politie vannacht een 35-jarige man uit Heerenveen aangehouden in de Pelsterstraat in Groningen. De man reed in een auto en bij een routinecontrole bleek dat hij teveel alcohol had gedronken. Er werd 1.0 promille gemeten. De man is na verhoor heengezonden met een dagvaarding en een acceptgiro van 900 gulden.

Een 25-jarige man uit Groningen is gistermorgen door de politie aangehouden in een park langs de Klaprooslaan in Groningen. De man had zich met taxi van Appingedam naar de stad laten vervoeren en wilde aan de Klaprooslaan uitstappen. Hij weigerde de ritkosten te betalen en rende na een kort handgemeen met de chauffeur het park in. Daar werd hij door de gewaarschuwde politie gevonden en aangehouden. Aan het politiebureau bleek dat de man ook wordt verdacht van een beroving in de wijk Vinkhuizen. Hij is ingesloten voor nader onderzoek en verhoor.

Informatie, afdeling voorlichting, 050 5995010

Deel: ' Politieberichten stad Groningen en Haren '