Politiebericht

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Zaterdag 6 november 1999

Man aangehouden
In een woning aan de Vindicatstraat in Groningen heeft de politie vannacht een 25-jarige man uit Groningen aangehouden. De 29-jarige bewoonster van het pand werd wakker van glasgerinkel. Toen ze op onderzoek uitging bleek dat de verdachte, haar ex-vriend de woning was binnengedrongen. Hij bedreigde vrouw en weigerde de woning te verlaten. De bewoonster waarschuwde de politie die de indringer meenam naar het politiebureau. De man is ingesloten.

Man valt met fiets
Op de Korreweg in Groningen is gisteravond een 30-jarige man uit de Stad gewond geraakt. De man reed op een fiets en is vermoedelijk doordat hij over een op de straat liggende wieldop reed komen te vallen. Hij is met een hechtwond aan het gezicht naar een ziekenhuis gebracht.

Vrachtwagen in brand
Vermoedelijk tengevolge van vastgelopen remmen raakte op de Weg der Verenigde Naties gisteravond een vrachtwagen in brand. De brandweer moest er aan te pas komen om de brand te blussen. Er ontstond lichte schade aan de auto. De wagen kon op eigen kracht verder rijden.

Bromfietser gewond bij ongeval
Bij een verkeersongeval op de Vaargeul in Groningen is gisteravond een 17-jarige bromfietser gewond geraakt. De jongen kwam uit de richting van Golfslag en verleende op de kruising met Vaargeul geen voorrang aan een auto bestuurd door een 46-jarige man uit Groningen. De bromfietser kwam te vallen en is met beenletsel naar een ziekenhuis gebracht. De auto raakte zodanig beschadigd dat deze door een bergingsbedrijf moest worden afgevoerd.

Valse naam
De politie heeft op de Stationsweg in Groningen vannacht een 26-jarige man uit Groningen aangehouden. De man maakte het zogenaamde 'middelvingergebaar' naar surveillerende politie mensen. Toen de agenten hem daarop aanspraken en de man naar zijn naam vroegen gaf hij een valse naam. De man is naar het politiebureau gebracht en na verhoor met een bekeuring voor het opgegeven van een valse naam heengezonden.

Bestuurder onder invloed
Een 29-jarige automobilist uit de gemeente Eemsmond is vannacht wegens rijden onder invloed door de politie aangehouden op de Noordzeeweg in Groningen. Bij een routinecontrole bleek dat de man onder invloed van alcohol verkeerde. Op het politiebureau werd bij de ademanalyse 1.5 promille gemeten. Na verhoor is de verdachte met een dagvaarding en een rijverbod van 7 uur heengezonden. Zijn rijbewijs is door de politie ingevorderd.

Valse aangifte
Wegens het doen van valse aangifte heeft de politie in het politiebureau aan de Rademarkt gistermiddag een 23-jarige vrouw uit Groningen aangehouden. De vrouw kwam aan het bureau met de mededeling dat zij haar Europees identiteitsbewijs kwijt was en dat zij aangifte van vermissing wilde doen om een nieuwe kaart aan te kunnen vragen. In een gesprek met een baliemedewerker op het politiebureau vertelde de vrouw dat zij haar ID-kaart aan iemand had gegeven als onderpand voor een lening. Daarop werd de vrouw te verstaan gegeven dat zij geen aangifte kon doen omdat van vermissing van het bewijs geen sprake is. Daarop verliet de vrouw het bureau. Enige tijd later kwam zij terug met de mededeling dat zij de ID-kaart was verloren en dat zij alsnog aangifte wilde doen van vermissing. Zij bleef daarop aandringen ook nadat haar door politiemensen heb meegedeeld dat zij zich mogelijk schuldig zou maken aan een misdrijf. De vrouw stond er op om aangifte te kunnen doen. Nadat de aangifte was opgenomen is de vrouw aangehouden. Tijdens het verhoor bekende ze de valse aangifte. Na verhoor is ze heengezonden. Tegen haar is proces-verbaal opgemaakt.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politieberichten stad Groningen '