Politiebericht

Persberichten stad Groningen (middag editie)/

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Overlastveroorzaker aangehouden

In het winkelcentrum aan het Kajuit heeft de politie vrijdagochtend een 31 jarige man aangehouden die zich agressief opstelde richting het winkelende publiek. De man die aanvankelijk zijn personalia weigerde op te geven heeft met een bon het bureau verlaten.

Graffity gespoten in nieuwbouwpand
Bij een nieuwbouwpand aan het Grondzijl en enige in de buurt staande bouwketen zijn in de nacht van donderdag bespoten met graffity. De politie onderzoekt de zaak.

Verkeersongeval
Vrijdagochtend rond 09.00 uur verleende een 20 jarige automobilist op de kruising Dilgtweg met de Rijkstraatweg geen voorrang aan een 23 jarige bromfietster. Beide bestuurders komen uit Haren. De jonge vrouw is met beenletsel naar het AZG gebracht.

'Kerstsfeer' in bus
Vroeg in het jaar werd een bus die vrijdagmiddag reed over de Hereweg in een witte 'Kerstsfeer' gehuld. Tijdens een remactie van de chauffeur schoot een poederblusser los en kwam tussen de pedalen van de chauffeur. Daar aangekomen spoot de gehele inhoud van de blusser de bus in. Er vielen als gevolg van het voorval geen gewonden. De buschauffeur kon nadat de passagiers de bus hadden verlaten het voertuig leeg naar de Sontweg terug rijden.

Voor nadere informatie; afdeling Voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politieberichten stad Groningen '