Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 11-08-2001

Politieberichten stad Utrecht, 13.00 uur,
Automobilist onder invloed veroorzaakt aanrijdingen

UTRECHT Een 33-jarige automobilist uit Utrecht veroorzaakte onder invloed van alcohol diverse aanrijdingen in de nacht van vrijdag op zaterdag.

Getuigen zagen dat de man rond 04.00 uur met zijn auto tegen een geparkeerde auto botste op de Spuistraat en daarna doorreed. Bij het nemen van de bocht met de Merwedestraat botste de man weer op een geparkeerde auto. Daarna reed hij door via de parallelweg van de Balijelaan. Op deze laan reed hij tegen een aantal fietsen en kwam tot stilstand.

De gewaarschuwde politie trof de man inderdaad op de Balijelaan achter het stuur van zijn beschadigde auto aan. De man kon niet meer zelfstandig uit de auto komen en kon ook niet meer op zijn benen staan.

De uitslag van de ademanalyse bedroeg 2 promille. Het rijbewijs werd ingevorderd en zijn auto werd inbeslaggenomen.

Automobilist rijdt in op parkeercontroleur

UTRECHT De politie heeft een 50-jarige automobilist uit Bilthoven aangehouden op verdenking van poging tot doodslag. De man zou vrijdagavond op de W. van Noortstraat opzettelijk ingereden zijn op een parkeercontroleur. Deze kon het vege lijf redden door op de motorkap van een andere geparkeerde auto te springen, waarna de Bilthovenaar doorreed richting de Veemarkthallen.

Aan de hand van getuigenverklaringen en uit de gegevens in het bonnenboekje van de parkeercontroleur bleek dat deze auto ook een bekeuring had gekregen voor het fout parkeren. Aan de hand van deze gegevens kon de verantwoordelijke bestuurder kort na het incident in zijn woning worden aangehouden. De man is voor nader onderzoek ingesloten en zit nog vast.

Bromfietster gewond

UTRECHT Vrijdagavond rond elf uur raakte een 17-jarige bromfietster uit Utrecht gewond toen zij tegen een auto botste op de kruising Laan van Chartroise met het Ondiep. De Utrechtse liep ondermeer een gebroken kaak op en werd overgebracht naar het UMC. Haar vriend, een 19-jarige inwoner van Utrecht, die achterop zat, raakte niet gewond. Zij droegen beiden geen helm. De 17-jarige bleek geen bromfietscertificaat te hebben.

De aanrijding ontstond omdat een 34-jarige automobilist uit Utrecht op de genoemde kruising geen vrije doorgang verleende aan de 17-jarige bromfietster.

Snelheidscontroles

UTRECHT Bij snelheidscontroles op vrijdagochtend en vrijdagmiddag op de Weg der Verenigde Naties en de Eykmanlaan bleken 710 bestuurders sneller te rijden dan de toegestane snelheid van 50 kilometer per uur. In totaal passeerden 3622 bestuurders de radarpost.

De hoogst gemeten snelheid op de Weg der Verenigde Naties bedroeg 90 en op de Eykmanlaan 81 kilometer per uur.

Deel: ' Politieberichten stad Utrecht, 13.00 uur '