Korps: Utrecht, plaats: Utrect 15-02-2003 Persberichten districten Utrecht stad, 11.00 uur

Autokrakers aangehouden

UTRECHT Op vrijdag 14 februari werd door een eigenaar van een personenauto om 06.30 uur een autokraker op heterdaad betrapt in de parkeergarage Vredenburg. De 29-jarige getuige, een inwoonster van Loosdrecht, kwam bij haar auto en zag een vreemde man uit haar auto stappen. De autokraker ging er vandoor en de aangeefster ging hem achterna. Inmiddels was de beveiligingsdienst gewaarschuwd die de verdachte wist aan te houden. Het betrof een 23-jarige inwoner van Vianen. De verdachte werd door de gewaarschuwde politie overgenomen van de beveiliging en voor nader onderzoek ingesloten. Na onderzoek bleek in meerdere personenautos te zijn ingebroken.

Poging beroving scooter

UTRECHT Op vrijdag 14 februari, omstreeks 14.55 uur, reed een 16-jarige jongen uit Maartensdijk over het Zandpad met zijn scooter. Een viertal onbekende jongens belemmerden hem de doorgang en nadat hij tot stoppen was gedwongen, werden de sleutels uit zijn scooter gehaald. Vervolgens werd het slachtoffer geschopt. Hij kon echter op zijn scooter blijven zitten en de vier verdachte jongens liepen na teruggave van de sleutels weer weg. Getuigen hadden de politie gebeld die het viertal op en in de omgeving van het Zandpad kon aanhouden. De vier verdachten 12, 14, 20 en 21 jaar oud en woonachtig in Utrecht en Maarssen werden na onderzoek in verzekering gesteld.

Beroving

UTRECHT Op vrijdag 14 februari werd omstreeks 16.10 uur een 26-jarige inwoner van Utrecht op het Janskerkhof slachtoffer van beroving. Het slachtoffer had geld gepind en werd op het Janskerkhof door een onbekende man bedreigd met een mes en beroofd van zijn geld en mobiele telefoon.
De verdachte was een man van tussen de 25 en 30 jaar oud met een normaal tot stevig postuur. Zijn lengte was ongeveer 1.75 tot 1.80 m. en hij was gekleed in een donkerkleurige spijkerbroek, een bruine driekwart lange jas.
De politie verzoekt getuigen van deze beroving om contact op te nemen met de politie van district Paardenveld via telefoonnummer: 0900-8844.

Winkeldiefstal

UTRECHT Op vrijdag 14 februari, omstreeks 18.55 uur werden in een supermarkt aan de Troosterhof 4 verdachten aangehouden. Drie klanten van 11, 18 en 19 jaar oud en inwoonsters van Utrecht en een cassière van 16 jaar oud eveneens uit Utrecht. De drie verdachte klanten rekenden een klein geldbedrag af, terwijl zij voor 500 euro aan goederen bij zich hadden. Ook in de tassen van de verdachten bevonden zich goederen die niet werden afgerekend. De drie verdachten werden aangehouden en na onderzoek bleek dat de cassière een bekende van hen was en kennelijk opzettelijk de goederen niet had afgerekend waarna zij eveneens werd aangehouden. De 11-jarige kon na verhoor weer naar huis. De rest van de verdachten zijn voor nader onderzoek in verzekering gesteld.

Deel: ' Politieberichten stad Utrecht 15-02-2003 '