Politiebericht

Persberichten 3 november 1999/

Erichten uit Eindhoven en Helmond

Helmond: Controle verblijfsvergunningen
Bij een controle op in het kader van de Wet Arbeid Vreemdelingen, werd dinsdagavond in een bordeel aan de Mierloseweg, een 23-jarige Tsjechische vrouw aangetroffen die niet beschikte over de vereiste papieren. Tegen de 25-jarige exploitante is proces-verbaal opgemaakt ter zake overtreding van de Wet Arbeid Vreemdelingen. Zij kan een schikking tegemoet zien van Fl. 5000.=. In het kader van deze controle zijn 10 gelegenheden gecontroleerd.

Eindhoven: Diefstal personenauto
Dinsdagmiddag omstreeks 16.30 uur, is van de Schootsestraat een personenauto, merk Mercedes-Benz, kleur Zwart, voorzien van het kenteken XL-99-XG, weggenomen. De wagen stond bij het autobedrijf klaar om er een proefrit mee te maken. Voordat de verkoper echter in kon stappen reed de klant met de auto weg.

Eindhoven: Onder invloed
Een 30-jarige Eindhovenaar is dinsdagavond op de Piuslaan aangehouden. De man bestuurde zijn auto terwijl hij onder invloed was. Bij de man is een bloedproef genomen. Zijn rijbewijs moest hij bij de politie achterlaten.

Op de St. Petrus Canisiuslaan is woensdagmorgen om 01.30 uur een 28-jarige man uit Nuenen aangehouden. Hij had gedronken en blies bij de controle 0,85 pro mille. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Woensdagmorgen om 03.20 uur werd op de Huizingalaan een 24-jarige Eindhovenaar gecontroleerd op alcoholgebruik. Hij blies bij de controle 1.7 pro mille hetgeen hem zijn rijbewijs kostte en een proces-verbaal opleverde.

Eindhoven: Ramkraak
Woensdagmorgen rond 05.30 uur hebben enkele onbekende mannen een ramkraak uitgevoerd bij een juwelier aan de Demer in Eindhoven. Met gestolen auto's werd een rolluik van de winkel getrokken en met mokers probeerden de mannen een etalageruit in te slaan. Toen dat niet lukte hebben de mannen met een auto geprobeerd de gevel te rammen. Vanwege de aangebrachte beveiliging lukte de kraak niet. De winkel werd flink beschadigd maar de daders hebben niets buit kunnen maken. In de directe omgeving zijn door de politie drie auto's aangetroffen die de daders hebben gebruikt bij de kraak. Ook zijn er inbrekersattributen aangetroffen. De politie stelt een onderzoek in naar de daders. Eventuele getuigen die deze ramkraak gezien hebben of in de directe omgeving bijzonderheden hebben opgemerkt worden verzocht om contact op te nemen met de politie van Eindhoven binnenstad tel. 040 2330400.

Eindhoven: Drinken op straat
Een 43-jarige inwoner van Eindhoven is dinsdagmiddag op de W. van Konijnenburglaan bekeurd omdat hij alcohol nuttigde op de openbare weg. De fles bier is inbeslaggenomen.

Deel: ' politieberichten uit Eindhoven en Helmond '