Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 10/10/99

Persbericht 10 oktober 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond

Eindhoven: Slachtoffer verkeersongeval overleden Zaterdagmiddag is in het Diaconessenhuis de 16-jarige Gabriëlle Kooij uit Eindhoven overleden. Gabriëlle raakte vrijdagmiddag ernstig gewond bij een aanrijding op de Eindhovenseweg in Eindhoven. Zij was inzittende van een auto die bestuurd werd door een 18-jarige Eindhovenaar. Deze raakte de macht over het stuur kwijt en kwam op de rijbaan voor het tegemoetkomende verkeer terecht. Een personenauto die uit de richting Son kwam botste tegen hun auto. Het meisje is overleden door hersenletsel.

Eindhoven: Verkeersongeval met gewonden
Bij een aanrijding op de kruising Sterrenlaan - Kosmoslaan zijn zaterdagmorgen om 10.15 uur twee inzittenden van een personenauto gewond geraakt. De personenauto, bestuurd door een 36-jarige Nuenenaar, reed vanuit Nuenen bij rood licht de kruising op. Een 22-jarige Eindhovenaar reed met een bestelauto vanaf de richting Eindhoven, linksaf de Kosmoslaan in. Beide voertuigen kwamen met elkaar in botsing. De Nuenenaar en de bij hem in de auto zittende Nuenense vrouw van 26 jaar oud, moesten door de brandweer uit de auto gehaald worden. Zij zijn met diverse verwondingen in het Catharinaziekenhuis opgenomen.

Eindhoven: Jongen dreigt met mes
Op de Theo Koomenlaan is zaterdagavond om 22.35 uur een 16-jarige jongen uit Waalre aangehouden. Hij had tijdens een besloten feestje in een verenigingsgebouw aan de Theo Koomenlaan een feestganger bedreigd met een mes. Hij behoorde zelf niet tot de genodigden. De jongen hoorde bij een groep die vrijdagavond ruzie had gehad met enkele jongens die nu aan het feesten waren. Toen de politie ter plaatse kwam gooide de verdachte juist een survivalmes weg. De jongen is na verhoor heengezonden.

Eindhoven: Vrouw met XTC aangehouden
Op de Bouwstraat is zaterdagavond om 23.40 uur een 21-jarige Eindhovense vrouw aangehouden. Politiemensen zagen haar iets overhandigen aan een andere persoon. Bij controle bleek zij 23 xtc-pillen bij zich te hebben. Zij is aangehouden en voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Aanrijding met drank
Zondagmorgen om 3.20 uur is op de Kanaaldijk Zuid een 59-jarige man uit Lieshout aangehouden. De man reed in een auto over de Tongelresestraat en gaf op de kruising met de Kanaaldijk Zuid geen voorrang aan een personenauto die van rechts kwam. Deze auto werd bestuurd door een 33-jarige Nuenense vrouw. De inzittende van de auto van de Lieshoutenaar, een 52-jarige man uit Lieshout, is met inwendige verwondingen en een hoofdwond in het Catharinaziekenhuis opgenomen. De veroorzaker van de aanrijding, de 59-jarige man, bleek gedronken te hebben. De uitslag van de ademanalyse van ruim 0,8 promille. Zijn rijbewijs is ingenomen.

Eindhoven: Dronken bestuurder
Op de Jan van Eyckgracht is zondag om 4.05 uur een 20-jarige Eindhovense automobilist aangehouden. De man had gedronken. Zijn promillage was bijna 1,2. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van 5 uur.

Eindhoven: Inbrekers gepakt
Na een melding dat er door drie personen ingebroken werd in een kantoor aan de Jan van Schoonvorststraat zijn drie verdachten aangehouden. De melding kwam om 4.10 uur. De politie trof om 4.25 uur nabij het kantoor een 22-jarige Eindhovense vrouw aan. Zij stond op de uitkijk en is aangehouden. Haar 24-jarige Eindhovense vriend kon even later ook aangehouden worden. De derde persoon, een 28-jarige Helmonder, kon om 4.50 uur op de Dommelstraat aangehouden worden. Van het kantoor was een ruit vernield. Het is niet bekend of er iets is gestolen.

Eindhoven: Motor gestolen
Vanaf de Venkelstraat is zaterdag een rode Honda motor met het kenteken MT-60-TY gestolen.

Helmond: Meer aanhoudingen na familieruzie
Zaterdag zijn nog vijf Helmonders aangehouden na een vechtpartij op de Ruisvoornstraat. Vrijdagavond toog een aantal mannen naar de woning van een neef die zijn oma bedreigd zou hebben. Toen zij aanbelden deed de 21-jarige neef open en er ontstond een vechtpartij waarbij de neef met een luchtdrukpistool schoot. Hij werd vrijdagavond al aangehouden. De 'tegenpartij', vijf Helmonders van 51, 49, 33, 31 en 29 jaar oud, zijn aangehouden voor openlijke geweldpleging. Zij zijn voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Inbraak in supermarkt
In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een supermarkt aan Brouwhorst. Er is een ruit van de toegangsdeur kapot geslagen. Uit de winkel zijn strippenkaarten en telefoonkaarten weggenomen.

Helmond: Winkeldieven aangehouden
Op de Tolpost zijn zaterdagmiddag om 13.25 uur twee Helmondse vrouwen van 51 en 27 jaar oud aangehouden. Zij hadden in een kledingwinkel aan de Veestraat betrapt bij een winkeldiefstal en waren met een auto weggereden. Op de Tolpost konden ze staande gehouden worden. In de auto lagen 1 paar kinderschoenen, 1 paar kindersloffen, een bodywarmer, twee kindertruien, een kinderbroek en een kinderrok. Deze goederen zijn in beslag genomen. De vrouwen zijn na verhoor naar huis gestuurd.

Helmond: Portemonnee gerold
Een 66-jarige Helmondse vrouw is zaterdagmiddag om 15.00 uur tijdens het winkelen haar portemonnee met f 700,= kwijtgeraakt. Dat gebeurde in een supermarkt aan het Nieuwveld. De portemonnee zat in haar boodschappentas die aan het winkelwagentje hing. In de portemonnee zaten ook verschillende pasjes.

Helmond: Drinkbon
Op de Kasteellaan is zaterdag om 16.20 uur een 48-jarige Helmonder bekeurd. De man zat een blikje bier te drinken. Volgens de APV van Helmond is dit op deze plaats verboden.

Helmond: Inbraak in woning
Zaterdagmiddag is ingebroken in een woning aan de Margrietlaan. De voordeur was opengebroken. Uit de woning verdwenen sieraden, 220 cd's en geld, f 400,=.

Deel: ' Politieberichten uit Eindhoven en Helmond '