Politiebericht

Persberichten 31 oktober 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond

Eindhoven: Alcoholcontrole
Zaterdagavond en nacht is in het stadsdeel Stratum een alcoholcontrole uitgevoerd. De controle werd uitgevoerd door 11 politiemensen. Zij namen bij 321 automobilisten een blaastest af. De controlerende agenten constateerden dat 50 automobilisten ( 16 %) gedronken hadden. Zes automobilisten hadden te veel gedronken. Zij kregen een boete of een proces-verbaal al naargelang het alcoholpromillage. Een bestuurder blies ruim 1,55 pro mille hetgeen hem buiten een proces-verbaal ook zijn rijbewijs kostte.

Eindhoven: Inbraak apotheek
Zondagmorgen rond 06.00 uur is in het stadsdeel Gestel een 31-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man had kort daarvoor in de Hoogstraat bij een apotheek ingebroken. Hij had bij de apotheek een ruit vernield en medicijnen uit de voorraadkasten gestolen. Aan de hand van het signalement van de verdachte wist de politie hem korte tijd later aan te houden. In zijn woning werden de gestolen medicijnen gevonden. De man is ingesloten.

Eindhoven: Man beroofd
Zondagnacht is in het Anne Frankplantsoen een 30-jarige Eindhovenaar beroofd van een tientje. De man fietste door het park waar hem de pas werd afgesneden door een bromfietser met duopassagier. De man werd bedreigd door de twee en ze eisten zijn geld. Ze pakten de portemonnee bij het slachtoffer uit zijn broekzak en haalde de inhoud f. 10,- eruit waarna ze verdwenen.

Eindhoven: Diefstal auto / motor
In de nacht van zaterdag op zondag is in de Ten Hagestraat een witte Ford Scorpio met het kenteken PL-54-KS gestolen.

Op het Kastelenplein is zaterdagavond een zwarte Honda motor type SBR 1100X met het Belgische kenteken MST880 gestolen.

Eindhoven: Vechtpartij
Zondagmorgen rond 04.00 uur is op het Stratumseind een 23-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man was betrokken bij een vechtpartij tussen twee groepen jongeren. De politie wist in eerste aanleg de partijen te scheiden. De Eindhovenaar probeerde met bierpullen in zijn kleding weg te komen maar werd opgemerkt. Hij weigerde om de pullen terug te zetten waarop hij door de politie werd aangehouden. De groep ,waaruit de verdachte afkomstig was, probeerden de aanhouding onmogelijk te maken door de agenten te schoppen en te slaan. Portiers van omliggende cafés schoten de politie te hulp en zij wisten de omstanders op afstand te houden. De man, die hevig verzet bood werd aangehouden. De twee agenten raakten beiden aan armen, benen en hoofd gewond. De ter assistentie gekomen politieagenten moesten met paarden en honden een korte charge uitvoeren om de rust weer te herstellen. De amokmaker is op het politiebureau ingesloten. Een 23-jarige inwoner van Aalst werd door de politie aangehouden omdat hij een agente te paard bleef uitschelden. De man heeft op het politiebureau een proces-verbaal gekregen.

Eindhoven: Beroving
Zondagmorgen rond 01.15 uur is op de Rechtestraat een 17-jarige jongen beroofd van f. 25,- Het slachtoffer ging dat bedrag nog even pinnen bij een geldautomaat. Een nog onbekende man pakte het bankbiljet uit de automaat en stak met een mes de band van de fiets van het slachtoffer kapot. De dader riep de jongen nog na dat hij het geld nodig had om drugs te kopen waarna hij rustig wegliep in de richting van de Kleine Berg.

Eindhoven: Feest loopt uit op vechtpartij
Zondagmorgen om 01.45 uur is op de Aalsterweg een 22-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. De man was betrokken bij een vechtpartij. De vechtpartij ontstond na afloop van een feest waar zo'n 300 mensen te gast waren. Omdat er al eerder op de avond bij dat feest een vechtpartijtje was geweest werden de gasten verzocht te vertrekken. Buiten op het parkeerterrein van de zaak gingen verschillende bezoekers met elkaar op de vuist. De politie probeerde de vechtenden te scheiden. Een agent werd daarbij door een amokmaker tegen zijn hoofd getrapt waarbij de agent kneuzingen in het gelaat opliep. De dader kon worden aangehouden. Hij is ingesloten.

Eindhoven: Aanrijdingen
Een 43-jarige man uit Eindhoven is zaterdagavond rond 20.00 uur ernstig gewond geraakt bij een aanrijding op de Barrierweg. Een 29-jarige vrouw parkeerde haar auto en opende haar portier juist toen het slachtoffer met zijn brommer achterop aan kwam rijden. De man reed met zijn brommer tegen het portier. Het slachtoffer werd met ernstig hoofdletsel naar het Catharina ziekenhuis gebracht maar werd later op de avond vervoerd naar het St. Elisabeth ziekenhuis in Tilburg.

Een 36-jarige motorrijder uit Helmond raakte zaterdagavond rond 18.00 uur gewond bij een aanrijding op de kruising Zwaanstraat en Beukenlaan. Een 23-jarige inwoner van Eindhoven die met zijn auto op de Zwaanstraat reed kon voor de kruising niet stoppen en reed de rijstrook voor het tegemoetkomende verkeer op. Daar kwam de motorrijder aanrijden die frontaal op de auto reed. Het slachtoffer is met nog onbekend letsel naar het St. Anna ziekenhuis in Geldrop gebracht. De autobestuurder bleek geen rijbewijs te hebben. De politie maakt proces-verbaal tegen de man op.

Helmond: Overval
Twee onbekende mannen hebben zaterdagmorgen rond 11.00 uur een 39-jarige vrouw op het Hollanderhof overvallen. De twee kwamen in de morgen bij de vrouw aan de deur met naar later bleek een smoes om een kamer te huren. Eenmaal binnen bedreigden de twee de vrouw, mishandelden haar en eisten geld. De vrouw werd vastgebonden en de twee wachtten de komst van haar partner af. Die kwam later in de middag rond 14.00 uur bij zijn woning. Hij werd door de twee bedreigd met een mes en een vuurwapen. Ook hij werd in zijn woning vastgebonden. De twee daders vertrokken daarna met de buit, een geldbedrag van ongeveer f. 1000,- via de achterkant van de woning. De politie van Helmond onderzoekt deze overval met een team van zes mensen. De politie is op zoek naar getuigen die de twee daders hebben gezien bij of in de omgeving van de woning aan het Hollanderhof. De twee daders zijn beide negers die een opvallend zwarte huidskleur hadden. Ze zijn allebei ongeveer 20 jaar oud. Eentje was ongeveer 1.70 meter groot en de ander 1.75 meter. Beiden droegen donkere kleding. Getuigen kunnen contact opnemen met de politie van Helmond Oost tel. 0492 561400

Helmond: Zakkenrollers actief
Zaterdagmiddag zijn op de Markt in Helmond vijf vrouwen het slachtoffer geworden van zakkenrollers die op de markt actief waren. De zakkenrollers wisten telkens de portemonnee van de slachtoffers uit hun kleding te rollen. De buit bedroeg tussen de f50,- en f. 500,- per portemonnee.

Helmond: Aanrijding
Een 23-jarige vrouw uit Helmond is zaterdagmiddag om 16.30 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising Nieuwveld en Nachtegaallaan. De vrouw, die met de fiets was, kreeg geen voorrang van een 36-jarige automobilist uit Helmond, die over het Nieuwveld reed. De vrouw is met nog onbekend letsel naar het Elkerliek ziekenhuis gebracht waar ze is opgenomen.

Helmond: Brand
Zaterdagavond rond 19.00 uur brak er brand uit in een woning aan de Molstraat in Helmond. De brandweer had het vuur snel onder controle. De oorzak is mogelijk een sigaret die op een matras is terecht gekomen. Het naastgelegen huis liep lichte rookschade op.

Helmond: Woninginbraak
Onbekenden hebben in de nacht van zaterdag op zondag ingebroken in een woning aan de Hopmanstraat. Een dakraam werd opengebroken en de woning helemaal doorzocht. De bewoners missen enkele honderden guldens.

Helmond: Onder invloed
De politie heeft zondagmorgen om 01.00 uur in de Wethouder van Wellaan een 24-jarige Helmonder aangehouden die onder invloed achter het stuur van zijn auto zat. De agenten zagen de man slingerend rijden waarbij hij zelfs over het trottoir reed. Ook reed hij bij verkeerslichten door rood. De man blies bij de ademtest 2 pro mille. Hij heeft zijn rijbewijs moeten inleveren en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Vechtersbazen aangehouden
Zondagmorgen om 02.45 uur zijn door de politie vier jongens uit Helmond aangehouden. De vier ( 17- 20 -12 en 33 jaar oud) gingen op de Veestraat met elkaar op de vuist. De aanleiding tot hun ruzie is niet bekend. De vier zijn uit elkaar gehaald en op het politiebureau is proces-verbaal tegen de vier opgemaakt.

Deel: ' Politieberichten uit Eindhoven en Helmond '