Politie Regio Utrecht
Persberichten
Cluster Stad-Utrecht (districten Paardenveld, Marco Polo, Utrecht-Noord en Tolsteeg)

Donderdag 2 maart 2000, 09.30 uur

Overval
Utrecht - Gisteravond omstreeks half zeven bracht een medewerker van een winkel in huishoudelijke apparatuur de dagopbrengst naar de nachtkluis van de ING-bank op de Gloriantdreef. Toen de 25-jarige man uit Huizen zijn envelop met geld in de kluis deponeerde, werd hij door een jongen aangevallen. De jongen spoot traangas in zijn gezicht, pakte de envelop uit de kluis en rende weg in de richting van de Kalymnosdreef. De buit bedraagt enkele honderden guldens. De dader is niet meer aangetroffen. De politie van het district Utrecht Noord onderzoekt de overval.

Aanhouding heterdaad
Utrecht - Een 39-jarige man uit Utrecht, medewerker van een bedrijf aan de Kobaltweg, zag gisteravond twee jongens met goederen zeulen, vertrouwde dit niet en belde de politie.

Omstreeks half acht hield de politie een 18-jarige man uit Utrecht op de Kobaltweg aan. In zijn auto, die geparkeerd stond aan de Kobaltweg, werden goederen uit het bedrijf aangetroffen. De jongeman is voor verhoor ingesloten. De tweede jongen is niet meer aangetroffen. De politie is naar hem op zoek.

Man rent autoinbrekers achterna
Utrecht - De politie werd gistermiddag rond kwart voor twee gebeld over een autoinbraak op het Zandpad. Ter plaatse vertelde een 60-jarige man uit Ermelo dat hij drie jongens had gezien bij een voertuig, zag dat ze er een tas uithaalden en wegrenden. De man heeft hierop de achtervolging ingezet. Ter hoogte van het terrein van de waterzuivering werd de tas weggegooid. Daarop heeft de man de tas opgepakt, meegenomen en aan de politie overhandigd. De eigenaar moet nog aangifte doen aan het bureau.

Deel: ' Politieberichten Utrecht-Stad '