Politie Regio Utrecht
Cluster West-Utrecht (districten Lekstroom, Rijn en IJssel en Vecht & Venen)

Dinsdag 04 april 2000, 10.00 uur

Zinloos geweld
Montfoort - Zondagochtend 2 april om drie uur werd op de Provincialeweg in Montfoort een 23-jarige man uit Montfoort ernstig mishandeld.

Het slachtoffer stapte kort voor drie uur 's nachts op het Kastelenplantsoen in Montfoort uit de bus en werd door een onbekende man bij zijn arm gepakt en tegen gehouden. Hij wist zich los te rukken en liep daarna naar huis.

Op het fietspad langs de Provinciale weg in de richting van de Bovenkerkweg werd het slachtoffer door drie mannen vastgepakt en vervolgens zonder enige aanleiding tegen zijn hoofd geschopt.

Het slachtoffer liep hierdoor bloeduitstortingen en kneuzingen op. Hij werd ontzet door een tot nu toe onbekend gebleven man die hem vervolgens naar huis bracht. De politie van het district Rijn en IJssel verzoek getuigen zich te melden op het telefoonnummer 0348-488488.

Beroving
Nieuwegein - Maandagochtend 3 april om kwart over acht werd op de Symfonielaan in Nieuwegein een 19-jarige jongen uit Nieuwegein beroofd van zijn geld en bedreigd met een mes.

Het slachtoffer had een paar dagen daarvoor in de tram woorden gehad met een paar mannen die vonden, dat het slachtoffer te veel naar hen keek. Op het moment dat het slachtoffer op het station in Nieuwegein uit de tram stapte werd hij door de twee mannen vastgepakt en met een vlindermes bedreigd.

Op dat moment werd de kleding van het slachtoffer doorzocht en werd hij beroofd van een bedrag van fl 15,-. Ook het horloge moest hij onder dreiging van het mes afgegeven.

De daders zijn twee mannen van plm. 22 en 19 jaar. Getint uiterlijk en een van hen draagt een ringbaardje. De politie van het district Lekstroom verzoekt getuigen zich te melden op het telefoonnummer 030-6023111.

Onder invloed
Loenen - De politie van het district Vecht en Venen heeft vannacht om vijf over twaalf op de Provinciale weg in Loenersloot een 36-jarige man uit Loenen gecontroleerd op het gebruik van alcohol.
De bestuurder bleek een alcoholpromillage van 1.55 te hebben. Zijn rijbewijs is ingenomen en hij krijgt een proces-verbaal.

Fietsenopruimactie
Woerden - Bij een gezamenlijke fietsenopruimactie van de NS, Spoorwegpolitie, gemeente en de politie zijn maandag 3 april 91 fietswrakken verwijderd. Deze wrakken waren reeds eerder voorzien van een label. De verwijderde fietsen worden opgeslagen op het Stadserf.
Eigenaren die hun fietswrak willen ophalen kunnen hiervoor telefonisch een afspraak maken. Medewerkers van het Stadserf zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08.00 uur en 12.00 uur en tussen 13.00 en 16.00 uur. op het telefoonnummer 0348-413430.

Binnen acht weken zal de volgende opruimactie plaatsvinden. Dan worden alle fietsen die buiten de rekken staan en bromfietsen die niet in de stalling staan voorzien van een label. Daarna worden ook deze voertuigen verwijderd.

De preventieadviseur van de politie zal de komende weken de fietsen en bromfietsen voorzien van een label om zodoende de eigenaren te waarschuwen.

Het doel van de gezamenlijke opruimactie is om meer zicht te krijgen op het stationsplein en om beter te kunnen optreden tegen de fietsendiefstallen. In 1999 werden 92 aangiftes opgenomen van fietsendiefstal.

Bereikbaarheid i.v.m. problemen CallMax !

De afdeling persvoorlichting voor Utrecht-Stad en Cluster-West maakt voor de 24-uurs bereikbaarheid van een persvoorlichter (calamiteitenpiket) en het geven van persalarm gebruik van de CallMax. Omdat dit bedrijf in staat van surseance van betaling verkeert, worden GEEN gesproken teksten meer verzonden, maar uitsluitend TELEFOONNUMMERS doorgegeven.
Bovendien is de piketvoorlichter na kantoortijd in geval van calamiteiten tijdelijk ook bereikbaar op tel.nr.: 06 - 53 12 55 82.

Deel: ' Politieberichten Utrecht-West '