Politie Regio Utrecht
Cluster West-Utrecht (districten Lekstroom, Rijn en IJssel en Vecht & Venen)
Dinsdag 11 april 2000, 10.00 uur

Diefstal / vernieling autospiegels
Nieuwegein - Twee mannen van 26 jaar uit Nieuwegein werden vannacht rond half drie op een parkeerplaats aan Fakkelstede aangehouden. Zij waren in het bezit van een plastic tas met daarin diverse autospiegels.

Bij onderzoek bleek dat de aangetroffen spiegels ondermeer afkomstig waren van auto's op Fakkelstede, op Nachtwachtstede en op Zoomstede. De politie informeerde de eigenaren middels achterlating van een briefje met het verzoek aangifte te komen doen.

De twee mannen die behoorlijk onder invloed van alcohol waren, werden ingesloten voor nader onderzoek en verhoor.

Snelheidscontrole
Houten - Gistermiddag werden bij een snelheidscontrole op de Utrechtseweg tussen half één en half drie 98 bestuurders bekeurd. Er passeerden 2231 bestuurders. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 110 km/u. waar 50 is toegestaan.

Gewond door brand
Woerden - Een 50-jarige man uit Woerden raakte gisterochtend bij een brand in zijn horecazaak gelegen aan de Rijnstraat gewond. Hij liep aan gelaat en armen diverse brandwonden op. In afwachting van de komst van de ambulance werd het slachtoffer gekoeld door de brandweer. De man werd daarna overgebracht naar het Hofpoortziekenhuis.
De eigenaar was samen met een medewerker aanwezig in het pand en plotseling zagen zij vlammen in de keuken afkomstig van de frituur. De eigenaar trachtte met een brandblusser de brand te blussen, maar dit werkte averechts. Er ontstond een grote steekvlam.

Het keukengedeelte werd volledig verwoest, verder ontstond rook- en roetschade in het restaurant. Naar de oorzaak van het ontstaan van de brand vindt nader onderzoek plaats.

Gordelcontrole
Maarssen - Bij een gordelcontrole gisteravond op de Maarssenbroekseslag werden 11 bestuurders bekeurd voor het niet dragen van de autogordel. De boete bedraagt 90 gulden.
Bewoners blokkeren straat
Maarssen - Bewoners blokkeerden gisteravond de doorgang voor het verkeer in een gedeelte van de wijk Zwanenkamp. Met behulp van kliko's en plakband richtten zij een barricade op.

De buurtbewoners wilden met hun actie nog meer aandacht vragen voor onveilige verkeersituaties in de wijk zoals het te hard rijden met name door bromfietsers. Ook het vele sluipverkeer is een doorn in het oog. De bewoners hadden al overleg met de gemeente. Een van de maatregelen die worden genomen is het instellen van een 30 km-zône in de wijk Zwanenkamp.

Deel: ' Politieberichten Utrecht-West '