Politie Noord- en Oost Gelderland

Bert top

PERSBERICHTEN

29 mei 2004

|     | |                             | |Feit   |:|Inbraak in Zorgcentrum, 04-288879            | |Datum/tijd|:|27 mei/28 mei                      | |Locatie  |:|Borculoseweg Groenlo                   | |Betrokkene|:|39 jarige aangever                    | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|Stichting de Lichtenvoorde BE.              | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|In een Zorgcentrum in Groenlo is ingebroken onder andere | |ng    | |is een geldbedrag ontvreemd. De politie heeft de zaak in | |     | |onderzoek.                        | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Diefstal en vernielingen uit bouwkeet 04-288847     | |Datum/tijd|:|26/27 mei                        | |Locatie  |:|Burg d Bruijnstraat Doetinchem              | |Betrokkene|:|22 jarige aangever                    | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|Benadelde: Bouwbedrijf                 | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Op een afgesloten bouwplaats zijn verschillende     | |ng    | |vernielingen gepleegd. Ook een bouwkeet is opengebroken | |     | |en uit deze bouwkeet zijn gereedschappen weggenomen. De | |     | |politie vraagt getuigen zich te melden bij de politie.  | |     | |0900-8844                        | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Diefstal kentekenplaten 04-288848            | |Datum/tijd|:|27mei/28 mei                       | |Locatie  |:|Eulingkamp Keijenborg                  | |Betrokkene|:|40 jarige aangever                    | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|BEN. Leasemaatschappij                  | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|In de nacht van 27 op 28 mei zijn van een VW transporter | |ng    | |de beide kentekenplaten afgeschroefd. Het kenteken waar | |     | |het om gaat is 18-BN-LX.                 | |     | |Er is aangifte gedaan bij de politie.          | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Vernieling in recreatiedorp 04-289050          | |Datum/tijd|:|26/27 mei                        | |Locatie  |:|Het Stroombroek Braamt                  | |Betrokkene|:|52 jarige aangever                    | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|BEN. Recreatiepark                   | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Vandalen hebben in de nacht van 26 op 27 mei geprobeerd | |ng    | |brand te stichten in een gebouw van een recreatiepark. | |     | |Vermoedelijk is men gestoord. Door de brandstichting is | |     | |er schade aan het gebouw ontstaan. Men heeft hiervan   | |     | |aangifte gedaan en de politie onderzoekt de       | |     | |brandstichting.                     | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Verkeerscontrole  04-289168               | |Datum/tijd|:|28 mei '04                        | |Locatie  |:|Silvoldseweg Terborg                   | |Betrokkene|:|                             | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Op diverse locaties heeft de politie verkeerscontrole's | |ng    | |uitgevoerd. De politie heeft een aantal overtredingen  | |     | |geconstateerd. 4 bestuurders droegen geen gordel, 1 had | |     | |een kon geen geldig APK bewijs tonen en 1 bestuurder had | |     | |een foutieve kentekenplaat op de aanhanger.       | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Vernieling vijver 04-288999               | |Datum/tijd|:|23 mei/26 mei                      | |Locatie  |:|Wederikveld Doetinchem                  | |Betrokkene|:|69 jarige aangever                    | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Bewoners van het Wederikveld kwamen tot de ontdekking dat| |ng    | |tussen zondag 23 mei en woensdag 26 mei hun vijver lek is| |     | |gestoken en 2 pompen uit de vijver zijn gehaald en op de | |     | |kant zijn gelegd. De schade bedraagt 1100 Euro. De    | |     | |politie heeft de zaak in onderzoek.           | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Afzuigkap in brand 04-289080               | |Datum/tijd|:|28 mei 14.30 uur                     | |Locatie  |:|Ravenhorsterweg Winterswijk               | |Betrokkene|:|                             | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Door oververhitting van een frituurman is een afzuigkap | |ng    | |in de brand gevlogen. De brandweer heeft het vuur    | |     | |gedoofd. De keuken van de woning heeft lichte schade   | |     | |opgelopen.                        | |     | |                             | |     | |                             | |Feit   |:|Man valt van fiets 04-289201               | |Datum/tijd|:|28 mei 17.45 uur                     | |Locatie  |:|Huppelseweg Winterswijk                 | |Betrokkene|:|72 jarig slachtoffer                   | |(1)    | |                             | |Betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |Omschrijvi|:|Door onbekende oorzaak is een 72 jarige inwoner van   | |ng    | |Winterswijk van zijn fiets gevallen. De man klaagde over | |     | |zijn heup. Hij is per ambulance afgevoerd naar het    | |     | |ziekenhuis met vermoedelijk een heupfractuur.      | |     | |                             | |     | |                             | |     | |                             | |     | |                             | |     | |                             | |     | |                             | |     | |                             | |     | |                             |

---- --

Deel: ' Politiepersberichten Achterhoek 29 mei 2004 '