politie noord- en oost gelderland

regiopolitie noord- en oost- gelderland

politiedistrict nw-veluwe

nadere informatie:
afd. voorlichting anton de ronde
tel. 055-5486052

persberichten

16 mei 2004

|     | |                             | |feit   |:|inbraak bedrijf                     | |datum/tijd|:|14-15 mei 2004                      | |locatie  |:|flevoweg harderwijk                   | |betrokkene|:|autorijschool                      | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|in de nacht van 14 op 15 mei is er ingebroken bij een  | |ng    | |autorijschool. de voordeur bleek te zijn geforceerd en de| |     | |dieven hebben onder meer twee motoren, een aantal    | |     | |portofoons en enkele helmen te hebben weggenomen. het  | |     | |gaat om motoren van het merk kawasaki, type er 500a er, | |     | |gekentekend: mh-nj-92 en dezelfde letters met het cijfer | |     | |93. de politie verzoekt getuigen kontact op te nemen met | |     | |de politie op nummer 09008844              | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|diefstal vrachtauto 04-281131              | |datum/tijd|:|14 mei/15 mei 2004                    | |locatie  |:|eperweg nunspeet                     | |betrokkene|:|45 jarige aangever                    | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|in de nacht van vrijdag op zaterdag is er een vrachtwagen| |ng    | |gestolen vanaf de parkeerplaats tegenover e       | |     | |begraafplaats. het betreft een volvo fl 612 met kenteken | |     | |bf-pz-69. getuigen kunnen zich melden bij de politie op | |     | |telefoonnummer 0900-8844                 | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|                             | |datum/tijd|:|                             | |locatie  |:|                             | |betrokkene|:|                             | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|                             | |ng    | |                             | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|diefstal lantaarnpalen                  | |datum/tijd|:|15 mei                          | |locatie  |:|drosteweg putten                     | |betrokkene|:|54 jarige inwoner van putten               | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|tijdens afwezigheid van de bewoners zijn er uit de tuin | |ng    | |van aangever 2 lantaarnpalen gestolen. de inwoner van  | |     | |putten gaat nog aangifte doen.              | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|inbraak in kantine                    | |datum/tijd|:|tussen 12 mei en 15 mei 2004               | |locatie  |:|de zandbergen wapenveld                 | |betrokkene|:|menvereniging                      | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|bij een kantine is ingebroken door en deur te vernielen. | |ng    | |eenmaal binnen werd een videorecorder buitgemaakt.    | |     | |vervolgens heeft men een brandblusser leeggespoten    | |     | |wardoor alle vertrekken onder een poederlaag kwamen te  | |     | |zitten. de politie heeft de inbraak in onderzoek     | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|zakkenrollen 04-281253                 | |datum/tijd|:|15 mei 2004                       | |locatie  |:|kerkstraat putten                    | |betrokkene|:|65 jarige aangever                    | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|een zakkenroller heeft kans gezien om bij een winkel in | |ng    | |putten ongezien de portemonnee uit de tas te nemen van  | |     | |een inwoner uit nijkerk. in de portemonnee zat naast geld| |     | |ook enkele pasjes.                    | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|telefoonkaarten gestolen                 | |datum/tijd|:|15 mei 2004 rond 15.00 uur                | |locatie  |:|kerkstraat in hattem                   | |betrokkene|:|26 jarige aangever                    | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|onbekenden hebben in een onbewaakt ogenblik kans gezien | |ng    | |om uit een lade van het kassablok een aantal       | |     | |telefoonkaarten weg te nemen. de caissière moest voor een| |     | |klusje even naar en ander deel van de winkel en bij   | |     | |terugkomst miste zij de kaarten. de politie heeft de  | |     | |zaak in onderzoek                    | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|bestolen in hun slaap                  | |datum/tijd|:|15 mei na middernacht                  | |locatie  |:|parkeerplaats a28 bij strand horst            | |betrokkene|:|echtpaar uit duitsland                  | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|terwijl het echtpaar sliep is er ingebroken in de camper | |ng    | |en zijn een aantal goederen weggenomen. men mist onder  | |     | |meer de handtas met rijbewijs, paspoort en portemonnee  | |     | |met geld, kleding en een toilettas met inhoud.      | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|                             | |datum/tijd|:|                             | |locatie  |:|                             | |betrokkene|:|                             | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|                             | |ng    | |                             | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|onder invloed achter het stuur              | |datum/tijd|:|15 mei 17.45 uur                     | |locatie  |:|engweg putten                      | |betrokkene|:|59 jarige inwoner van putten               | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|tijdens controle bleek dat een inwoner van putten iets te| |ng    | |veel gedronken had. hij had 0.5 promille alcohol    | |     | |genuttigd. hij heeft een rijverbod opgelegd gekregen.  | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|alcoholcontrole                     | |datum/tijd|:|15 mei  20.30 uur                    | |locatie  |:|apeldoornseweg hattem                  | |betrokkene|:|                             | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|tijdens een alcoholcontrole heeft de politie 22 personen | |ng    | |laten blazen. geen van de bestuurders had teveel     | |     | |gedronken.                        | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|dronken pool botst achterop auto             | |datum/tijd|:|15 mei 20.35 uur                     | |locatie  |:|zuiderzeestraatweg west doornspijk            | |betrokkene|:|39 jarige inwoner van polen               | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|18- jarige man uit dornspijk               | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|be 2 stond voorgesorteerd om linksaf de goorweg in te  | |ng    | |rijden. 1 had dit kennelijk te laat in de gaten en botste| |     | |tegen 2. van 1 is het rijbewijs ingevorderd omdat bleek | |     | |dat hij teveel had gedronken. het alcoholpercentage was | |     | |2.2 promille. proces-verbaal wordt opgemaakt.      | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|mishandeling                       | |datum/tijd|:|15 mei 21.15 uur                     | |locatie  |:|konijnenbergerweg hattem                 | |betrokkene|:|37 jarige aangever uit hattem              | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|wat een leuke voetbalavond had moeten worden is voor een | |ng    | |37 jarige inwoner uit hattem geëindigd in een vechtpartij| |     | |waardoor hij diverse kneuzingen en letsel heeft. de man | |     | |had tijdens de wedstrijd al een discussie met een    | |     | |medespeler. deze werd na de wedstrijd voortgezet waardoor| |     | |de gemoederen verhit raakten. tijdens deze discussie is | |     | |be 1 mishandeld. hij liep onder meer een blauw oog en een| |     | |snee boven z'n oog op . de politie heeft de zaak in   | |     | |onderzoek.                        | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|controle                         | |datum/tijd|:|16 mei .1.30 uur                     | |locatie  |:|brinkstraat putten                    | |betrokkene|:|                             | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|tijdens een alcoholcontrole op diverse locaties in putten| |ng    | |heeft de politie een aantal bekeuringen uitgedeeld.   | |     | |9x voor niet dragen gordel                | |     | |1x geen helm                       | |     | |1x blauwe verlichting                  | |     | |1x geen richting aangeven                | |     | |2x de snelheid overtreden met 20 en 31 km per uur    | |     | |3 personen hadden teveel alcohol genuttigd.1x 1.29    | |     | |promille, 1x 1.22 promille en 1 persoon 0.85 promille.  | |     | |allen kunnen een proces verbaal tegemoet zien.      | |     | |                             | |     | |                             | |feit   |:|                             | |datum/tijd|:|                             | |locatie  |:|                             | |betrokkene|:|                             | |(1)    | |                             | |betrokkene|:|                             | |(2)    | |                             | |omschrijvi|:|                             | |ng    | |                             | |     | |                             |

---- --

Deel: ' Politiepersberichten district NW-Veluwe '