Postbank en Shell breiden spaaractie 'Oranje 2000' uit met vanencollectie

DEN HAAG/AMSTERDAM - Postbank en Shell introduceren op 24 februari op 1750 postkantoren en circa 700 Shell stations de serie van 18 Oranje 2000 vanen. Deze stoffen vanen tonen spelmomenten van 17 spelers die voor het Nederlands Elftal uitkomen. De serie wordt gecompleteerd met de 'Holland'-vaan. Begin januari zijn KNVB-sponsors Shell en Postbank voor hun klanten al gestart met de exclusieve serie van in totaal 24 munten met de portretten van spelers van het Nederlands Elftal, KNVB-bondscoach Frank Rijkaard en assistent-bondscoach Johan Neeskens. Momenteel zijn daarvan 12 verschillende munten beschikbaar; vanaf begin maart zijn alle 24 munten in omloop. Eind maart, respectievelijk eind april aanstaande volgen als Oranje 2000 artikelen nog de opblaasbare Dug-out en de BalBQ. De spaaractie loopt door tot en met 2 juli van dit jaar.

De introductie van de serie vanen volgt daags na de interland Nederland-Duitsland in de Amsterdam ArenA, waar het Nederlands Elftal door de KNVB voor het eerst in het nieuwe tenue (oranje shirt/zwarte broek) wordt gepresenteerd. Shell en Postbank introduceren de vanencollectie juist op dit moment, omdat de betrokken spelers op de vanen al staan afgebeeld in deze nieuwe kleding. Alle bijna 50.000 Oranje-bezoekers aan de interland treffen een gratis exemplaar van een vaan uit de serie op hun zitplaats aan. De vanen zijn eenzijdig bedrukt en hebben een lengte van ruim 70 centimeter. Zij zijn gebaseerd op de Amerikaanse College sportvanen en een primeur voor het Nederlandse voetbal.

Klanten van Shell en Postbank kunnen sinds 7 januari 'Oranje Punten' sparen, die met bijbetaling naar keuze kunnen worden verzilverd voor vanen (2 Oranje Punten plus f 2,50 per vaan), voor munten (2 Oranje Punten plus ƒ 2,50 per set van twee verschillende munten), voor het muntenverzamelalbum (2 Oranje Punten plus ƒ 4,95 bijbetaling) en de later uit te brengen overige artikelen in de serie Oranje 2000. Bij Shell ontvangt de klant onder andere een Oranje Punt bij iedere tankbeurt en bij iedere shopbesteding van tenminste 10 gulden. Postbank-klanten treffen een Oranje Punt aan op hun envelop met afrekeningen. Daarnaast krijgen zij ondermeer Oranje Punten bij het opnemen van minimaal 200 gulden uit de Giromaat en bij diverse Postbank-producten.

De komende maanden zullen nog twee exclusieve Oranje 2000 artikelen voor klanten van Shell en Postbank beschikbaar komen: de opblaasbare, tweepersoons Oranje 2000 Dug-out en de Oranje 2000 BalBQ (een barbecue in de vorm van een voetbal). Voor elke Dug-out of BalBQ zijn 5 Oranje Punten plus bijbetaling van ƒ 29,95 nodig.

Bij de totstandkoming van de munten- en vanencollectie is door de projectpartners nauw samengewerkt met zowel de KNVB als Team Holland; deze KNVB-dochter behartigt de portretrechten van spelers van het Nederlands Elftal.

Postbank en Shell hebben sinds medio januari een speciale Internet-site geopend www.oranje2000.nl om gedurende de actieperiode vragen van de consument op te vangen en om informatie en nieuws over de actie te verstrekken. Sinds kort is deze site als service uitgebreid met een ruilbeurs voor de Oranje 2000 munten.

Zoekwoorden:

Deel: ' Postbank en Shell breiden spaaractie 'Oranje 2000' uit '