Postbank

POSTBANK STELT KLANTEN GERUST
Bijna 90% van de uitgeleverde telefoons geactiveerd

Amsterdam, 22 augustus 2001 - Tot 1 december a.s. hebben klanten van de Postbank die meegedaan hebben aan de actie mobiel bankieren, de mogelijkheid hun mobiele telefoon te activeren. Dit maakt de Postbank bekend in reactie op vragen van de Consumentenbond.
Op dit moment zijn ruim 300.000 klanten in het bezit van een Siemens M35i toestel.
Van deze klanten heeft bijna 90% de telefoon succesvol geactiveerd en kunnen m-bankieren. Inmiddels zijn met deze toestellen ruim 250.000 betaaltransacties en 270.000 saldo opvragingen veilig en correct uitgevoerd.

Het project heeft in de beginfase vertraging opgelopen doordat extra tests zijn ingelast omdat Postbank hoge eisen stelt aan veiligheid en kwaliteit van het systeem. Inmiddels heeft Postbank een aantal maatregelen genomen om knelpunten op te lossen.
Deze hadden betrekking op de uitlevering van de toestellen en de telefonische bereikbaarheid van de helpdesk. Het tempo van uitlevering is opgeschroefd zodat begin september alle toestellen zijn uitgeleverd. Gezien het onverwacht grote aantal vragen over de uitlevering en de werking van het toestel, is de capaciteit van de helpdesk inmiddels uitgebreid.

Verder is besloten om de activeringstermijn voor alle klanten, die meedoen aan de actie, te verlengen tot 1 december aanstaande. Voor die tijd zullen mensen, die nog niet geactiveerd hebben, dit najaar twee schriftelijke herinneringen ontvangen.

Zoekwoorden:

Deel: ' Postbank verlengt activeringstermijn mobiel bankieren '




Lees ook