Gemeente Borsele

Praktijkcursus Duurzaamheid in de Stenge te Heinkenszand

In april wordt er in de Stenge te Heinkenszand een cursus over 'het toepassen van duurzaamheidsprincipes in de praktijk' gehouden. Tijdens de cursus wordt aan de hand van concrete voorbeelden duidelijk gemaakt wat de duurzaamheidsgedachte eigenlijk inhoudt.

Duurzaamheid en duurzame ontwikkeling zijn voor veel mensen vage begrippen. Het heeft te maken met het sparen van natuur en milieu, maar wat precies? Juist hierom wordt door de Stuurgroep Duurzame Ontwikkeling Borsele de 'Praktijkcursus Duurzaamheid' georganiseerd. De cursus bestaat uit 4 avonden. Op iedere avond wordt een ander onderdeel behandeld. De cursus kan in haar geheel worden gevolgd, maar de avonden zijn ook apart te bezoeken. De docenten zijn praktijkmensen, zoals een architect (duurzaam bouwen) en een biologisch dynamische akkerbouwer (duurzaam voedsel). Wilt u weten hoe u de uitgangspunten van duurzame ontwikkeling in de praktijk kunt brengen, dan is deze cursus zeker een aanrader.

Inhoud van de cursus

7 april: Duurzaam algemeen
Wat is duurzame ontwikkeling? Waarom is duurzame ontwikkeling belangrijk?

14 april: Duurzaam bouwen
Hoe kan ik mijn huis op duurzame wijze verbouwen? Welke materialen zijn voorhanden en hoe duur zijn ze?

21 april: Duurzame energie
Hoe werkt een zonnecollector en kan die op mijn dak? Hoe zit het met windenergie?

28 april: Duurzaam voedsel
Wat is biologische landbouw? Waarom biologisch voedsel? Aansluitend aan de cursus een excursie naar een biologisch dynamisch landbouwbedrijf of een duurzaam bouwenobject.

Plaats: De Stenge in Heinkenszand
Lestijd: 19.30 - 22.00 uur
Kosten: fl 10,- per avond.
Voor de hele cursus, 4 avonden en een excursie betaalt u fl 35,-.

Aanmelden kan telefonisch bij T. van der Ven, gemeente Borsele, tel. (0113) 561730.

Deel: ' Praktijkcursus Duurzaamheid in de Stenge te Heinkenszand '