Gemeente Goes

24 juni 1999

Premie op Actie voor Montessorischool De Basis

Donderdag 24 juni a.s. om 14.00 uur wordt op feestelijke wijze het vernieuwde schoolplein van Montessorischool 'De Basis' in gebruik genomen. Dankzij de inspanningen van een enthousiaste groep ouders heeft het schoolplein een ware metamorfose ondergaan. Sinds het najaar vorig jaar hebben ouders gewerkt aan de bestrating, begroeiing en de aankleding van het plein. Het resultaat is een mooi, schoon en veilig speelplein. De kinderen van de onderbouw hebben speciaal voor de ingebruikname van het vernieuwde plein enkele liedjes ingestudeerd. Naast deze muzikale omlijsting worden de tuintjes gepresenteerd en zijn er zelfgemaakte lekkere hapjes voor alle aanwezigen.

Om het schoolplein opnieuw in te kunnen richten vroeg de oudergroep Premie op Actie aan bij de gemeente Goes. Het door ouders en leerlingen opgestelde herinrichtingsplan werd door de jury van Premie op Actie beloond met de maximale premie van f 3.000,-. Van dit geld zijn er tuintjes aangelegd die door leerlingen en ouders verzorgd worden. Ook zijn er houtsnippers onder de speeltoestellen aangebracht en is er op het plein extra stallingruimte voor de fietsen gerealiseerd. Op dit moment wordt er nog gewerkt aan een boombank die binnenkort rond een van de bomen op het plein een plaatsje krijgt.

Deel: ' Premie op Actie voor Montessorischool De Basis Goes '