Presario 5696 eerste Compaq Thuiscomputer met Pentium III® processor vanaf vandaag leverbaar
Gouda, 26 februari 1999 - De nieuwe Presario Supertower 5696 thuiscomputer is de eerste Compaq thuiscomputer met de Pentium® III processor, de snelste processor die Intel tot op heden op de markt heeft gebracht met de zogenaamde Internet Streaming SIMD Extensions. De Supertower 5696 is standaard voorzien van een 500-MHz Pentium III processor. Hierdoor zijn zeer realistische en vloeiende 3D-beelden mogelijk en verloopt video animatie aanzienlijk sneller dan bij voorgaande generaties processors. Daarnaast beschikt de Presario 5696 over een iLink-aansluiting die bij uitstek geschikt is voor video- en audiobewerking.

Met de nieuwe Pentium III beschikt de Presario 5696 ook over een 100-MHz Front Side Bus-snelheid, waardoor de processor tot 50 procent sneller kan communiceren met het geheugen. Dit resulteert in een hoger algemeen prestatieniveau voor zowel multimedia, games en DVD-Video, als voor algemene thuiscomputer-toepassingen.

"Compaq heeft de meest recente technologie voor haar nieuwe thuiscomputer gebruikt. De Presario 5696 verenigt speciaal ontwikkelde opties voor Internet op één krachtig platform, dat geschikt is voor vloeiende 3D-beelden en computergebruikers tevens toegang biedt tot websites die de hoogste eisen stellen aan de processorcapaciteit," zegt Joop Ruijgrok, marketing director van Compaq Computer B.V.

"In combinatie met onze eigen geavanceerde technologie, zoals het Easy Access Internet toetsenbord, de Internet Scroll-muis, Compaq Internet Service Connection en een Ethernet netwerkkaart die aangesloten kan worden op een kabelmodem, levert de nieuwe Presario 5696 de beste mogelijkheden om Internet te ontdekken." Aldus Ruijgrok.

Het Digital Creativity Imaging Center bevat twee Universal Serial Bus (USB)-aansluitingen en een iLink-aansluiting, ook wel FireWire of IEEE 1394 genoemd. Met iLink kan een camcorder of videorecorder direct aangesloten worden op de Presario 5696. iLink biedt een overdrachtsnelheid van ruim 400 MB per seconde, waarmee deze bij uitstek geschikt is voor het werken met zeer grote digitale audio- en videobestanden.

De Presario 5696 beschikt tevens over een tv-uitgang, zodat DVD-films op een groot televisiescherm bekeken kunnen worden. De meegeleverde DV Deck-software zorgt voor de communicatie tussen de digitale camcorder en de thuiscomputer. Bovendien zijn er voor de bewerking en montage van de videobeelden verschillende softwarepakketten los verkrijgbaar. Met de geïntegreerde Ethernet-netwerkkaart (cable modem-ready) kunnen gebruikers samen toegang delen tot Internet en printers, of meedoen aan een-tegen-een games.

Met de steeds groter wordende bestanden (beeld en geluid, maar bijvoorbeeld ook tekstdocumenten met illustraties) neemt de vraag naar een uitwisselingsmedium met ruimere opslagcapaciteit toe. De Compaq Presario is daartoe uitgerust met een 100-MB Iomega Zip Drive.

De Compaq Presario Supertower 5696 is speciaal ontworpen voor Internet-gebruik. Met het Easy Access Internet toetsenbord, een Internet Scroll muis, het 56K V.90 modem, 50 uur gratis Internet-toegang en 6 maanden gratis e-mail via Het Net kan iedere gebruiker snel de mogelijkheden van Internet ontdekken. De Compaq Presario 5696 is naar keuze leverbaar met een
43 cm (17"), 48 cm (19"), of 38 cm (15") Flat Panel monitor.

De Compaq Presario 5696 met een 500-MHz Pentium III-processor, iLink (IEEE
1394), 128 Mb SDRAM, 13.5 GB Ultra DMA vaste schijf, ATI Rage Pro, 8 MB AGP Videokaart, 5x DVD, 100 MB Zip Drive, PCI 56 K V.90 modem, Ethernet netwerkkaart, JBL Pro speakers en Dolby Digital Surround Sound is vanaf vandaag leverbaar vanaf f 6.999,- (incl. BTW) met 43 cm (17") monitor.

Compaq kondigt tevens aan dat de Pentium III-processor zal worden opgenomen in de topmodellen uit de Deskpro- en Prosignia-lijn.

Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op http://www.compaq.nl.

Achtergrondinformatie: Compaq Computer B.V., Ingrid Martens, Marketing Communications Manager , 030 - 283 2565

Deel: ' Presario 5696 eerste Compaq thuiscomputer met Pentium III '