Gemeente Stadskanaal

Cultuurnota "Cultuur in Kanalen"

Op 21 oktober presenteert de gemeente Stadskanaal op feestelijke wijze haar nieuwe cultuurnota Cultuur in Kanalen. We hebben voor deze gelegenheid dhr A. Nuis (voormalig staatssecretaris OC&W) uitgenodigd om een kritisch commentaar op onze nota te geven en zijn visie op cultuurbeleid in gemeenten uiteen te zetten.

Hierbij komt onder meer de vraag aan bod: waarom moeten kleine tot middelgrote gemeenten eigenlijk een cultuurnota uit te brengen? Na afloop is er gelegenheid voor vragen en discussie.

Een van de onderwerpen in de nota is de oprichting van een Cultuur Federatie. De gemeente heeft het initiatief genomen tot de oprichting van de Cultuur Federatie om het culturele klimaat in de gemeente Stadskanaal te stimuleren. Op 21 oktober zullen de leden van het bestuur worden voorgesteld. De muzikale omlijsting van het geheel wordt verzorgd door twee docenten van de Algemene Muziekschool Zuid-Groningen.

Wij nodigen belangstellenden uit om op 21 oktober om 16.30 in het Streekhistorisch Centrum aanwezig te zijn bij de presentatie van de cultuurnota en de Cultuur Federatie.

Voor inlichtingen kunt u terecht bij de afdeling voorlichting/pr van de gemeente Stadskanaal.