6 mei 1999

Jongeren maken eigen schoolagenda

K-agenda 1999-2000: dé culturele schoolagenda

Binnenkort ligt een wel heel opmerkelijke schoolagenda in de Nederlandse boekwinkels: een agenda dóór jongeren in plaats van alleen maar vóór jongeren. Een jongerenredactie stelde zelf een agenda boordevol cultuur & kunst samen: de K-agenda 1999-2000.

In de fraai vormgegeven agenda komen naast veel meer aan de orde: streetdan ce, graffiti, Acda & de Munnik, Bløf, 2Pac, tips om de les te verstoren, Hans Dorrestijn, Barbara Stok, strips, Kim van Kooten, films en stand-up comedy. De agenda kent een overzicht van evenementen en festivals. Ook wordt er verwezen naar verschillende (kunstzinnige) sites. Verder geeft de agenda tips voor fotogra fie, schrijven en het maken van wandtegelteksten. Behalve de bijdragen van de K-redactie zelf zijn veel ingezonden stukken van jongeren uit heel Nederland opgenomen. De K-agenda biedt hiermee een breed scala aan cultuur & kunst, gericht op jongeren.

Presentatie
De K-agenda 1999-2000 wordt feestelijk gepresenteerd tijdens de regionale voorronde van de Kunstbende op zaterdag 15 mei in Nighttown in Rotterdamom 19.45 uur. De jongerenredactie zal bij de presentatie aanwezig zijn. (Adres: West Kruiskade 28).

Gegevens
K-agenda 1999-2000 - culturele schoolagenda
ISBN 90 5452 062 0 / 180 pagina's, gebonden, geïllustreerd (zw/w en kleur)
uitgave en distributie: Uitgeverij Passage; verkrijgbaar in de boekhandel
verkoopprijs: ƒ 19,95
De K-Agenda is een initiatief van de Kunstbende, Stichting Beeldende Amateur kunst en Stichting Schrijven.

Deel: ' Presentatie K-agenda 1999-2000 dé culturele schoolagenda '