Tom Coronel

30 Maart 2000: Presentatie nieuwe Le Mans Lola op 12 April

Zandvoort is op woensdag 12 april het toneel voor de oorverdovende presentatie van de nieuwe bolide van Racing for Holland. De nieuwe Lola B2K is klaar en zal door Jan, Peter en Tom deze dag worden gedemonstreerd. De Lola voor de 68e editie van de 24 uur van Le Mans wordt gekenmerkt door een hoge neus (als een Formule 1 auto) en een opvallende zijkant. Achter de voorwielen houdt het zogenaamde bodywork op, om pas weer achter de cockpit verder te gaan. Ook is de achter de coureur geplaatste airbox verdwenen en vervangen door 2 inlaten aan de zijkanten van de motorkap. De al met al radicaal vormgegeven auto is ontworpen onder leiding van Frank Dernie, voorheen werkzaam als designer van o.a. de Formule 1 auto's van Williams. De rood-wit-blauwe Racing for Holland Lola B2K/10 wordt 12 april a.s. om 11.00 gepresenteerd en zal vervolgens, bestuurd door Jan, Peter en Tom, de eerste kilomters maken op het cricuit van Zandvoort. Wil je meer weten over de Lola B2K/10 kijk dan voor een uitgebreide technische beschrijving op onze Le Mans thema pagina over de nieuwe Lola.

De Racing for Holland Le Mans bolide van vorig jaar is sinds kort als gedetailleerd schaalmodel op de markt. Hij is voor HFL 159,00 per per E-mail te bestellen via de Fanclub Tom Coronel. Leden van de Fanclub betalen HFL 150,00.

Zoekwoorden:

Deel: ' Presentatie nieuwe Le Mans Lola op racecircuit Zandvoort '