Gemeente Almere

Persbericht 136

12 mei 1999

PRESENTATIE PROMOTIECAMPAGNE ALMERE 1999

De tweede fase van de Almeerse promotiecampagne gaat deze maand van start. De gemeente presenteert aanstaande dinsdag de plannen voor 1999. Burgemeester Hans Ouwerkerk geeft een toelichting op het belang van stadspromotie voor Almere en wethouder Henk Smeeman gaat in op de vier onderwerpen die dit jaar de aandacht zullen krijgen van de campagne, met name het nieuwe stadshart waarvan 28 mei de eerste paal wordt geslagen. Die dag is er een groot publieksevenement als voorproefje op wat het Almeerse stadshart straks te bieden heeft. Tenslotte zal campagneleider Thom Ummels de campagne presenteren die reclamebureau PPGHJWT voor dit jaar ontwikkeld heeft.

Almere startte anderhalf jaar geleden als eerste Nederlandse gemeente met een promotiecampagne voor een stad. Een televisiecommercial en het Almere- lied ´Stad van de vrijheid´ waren opvallende onderdelen van de campagne in 1998. Na het succes van de campagne in het eerste jaar, heeft de Almeerse gemeenteraad besloten de campagne een vervolg te geven. De commercial, het lied en de slogan ´Het kán in Almere´ blijven belangrijke elementen. Daarnaast zal in deze tweede fase verder worden ingegaan op wát er kan in Almere.

De presentatie van de campagneplannen voor 1999 vindt plaats op dinsdag 18 mei van 9.30 uur tot 10.30 uur in de perskamer van het Stadhuis van Almere, Stadhuisplein 1, Almere-Stad.

bron: Afdeling communicatie, Gemeente Almere

Deel: ' Presentatie promotiecampagne Almere 1999 '