QUALITY AND RESULTS

Van: Nederlandse damesbobsleeteams
Betreft: presentatie/ persconferentie

op weg naar Salt Lake City 2002
De ambities van de Nederlandse bobsleedames

Geachte (sport)redactie,

Graag nodigen wij u uit voor de presentatie van de twee Nederlandse dames-bobsleeteams op dinsdagmiddag 2 oktober a.s. om 15.00 uur in Meeting Plaza Amsterdam, Olympisch Stadion 24-28, te Amsterdam.

Voorbereiding op de Olympische spelen
Op deze bijeenkomst zullen de beide équipes .het team Anite Jurg (met pilote Eline Jurg) en het team Anite Broeders met pilote Ilse Broeders). hun plannen aan u presenteren. Het begeleidende team van de BSBN zal voor u aanwezig zijn om toe te lichten hoe zij de teams ondersteunen op weg naar Salt Lake City.

Kwalificatie
Afgelopen jaar hebben beide teams zich bewezen in de wereldtop en hebben zich inmiddels genomineerd om Nederland te kunnen vertegenwoordigen tijdens de Olympische Spelen in 2002. In de komende winter zullen zij hun vormbehoud wederom moeten tonen om ook daadwerkelijk gekwalificeerd te worden. Dit zou een unicum in de Nederlandse sporthistorie zijn, aangezien bobsleeën voor dames daar voor het eerst op het programma staat.

Professionele begeleiding
Nu beide teams kanshebbers zijn krijgen ze extra begeleiding, een nieuwe trainer, uitbreiding van trainingen in het buitenland, verbetering van materiaal en ondersteuning van het NOC/NSF om verder door te stoten naar de top. Of dat lukt? We hebben er alle vertrouwen in. Vorig jaar hebben ze tijdens de internationale wedstrijden al hoge ogen gegooid. Dit seizoen zullen dit wederom moeten waarmaken.

De eerste World Cup wedstrijd staat voor de deur Om deelname aan de Spelen af te dwingen, moeten de teams vormbehoud tonen tijdens de World Cup wedstrijden en de WK dit seizoen 2001/2002. De eerste Worldcup wedstrijd vind plaats in Winterberg op 10 en 11 november a.s. Tijdens de bijeenkomst zal het complete wedstrijd- en trainingsprogramma aan u worden gepresenteerd.

Tijd om aandacht te besteden aan het damesbobsleeën! De presentatie vindt dus plaats vlak voordat de strijd losbarst. Bovendien wordt op deze dag de officiële samenstelling van de teams bekend gemaakt. Volgens ons is dit een prima tijdstip om redactionele aandacht te besteden aan het bobsleeteam, de sport en de plannen.

Naast een ontvangst, een presentatie van de teams en een toelichting door de twee piloten en de BSBN, krijgt u deze middag uiteraard alle gelegenheid vragen te stellen. We verwachten u vanaf 14:30 uur, het programma start om 15:00 uur; afsluiting rond 16:00 uur.

Een routebeschrijving kunt u vinden op www.meetingmaster.nl

Met vriendelijke groet,
Anite Benelux bv

Dorien Halbertsma