Prestaties Unisys ClearPath-servers met 60% verbeterd

Amsterdam, 27 mei 1999 – Unisys heeft haar nieuwste enterprise server geïntroduceerd, de ClearPath HMP IX6800. Hiermee zijn de prestaties van de ClearPath HNP IX-familie met 60% verbeterd ten opzichte van de voorgaande modellen. Tevens is de prijs/prestatie-verhouding aanzienlijk omlaag gegaan naar minder dan $3.000 per Miljoen Instructies Per Seconde (MIPS). Unisys verwacht een nog sterkere groei van haar technologie-omzet dankzij deze verbeteringen.

Unisys doet goede zaken met haar ClearPath-mainframes. De omzet van ClearPath is het afgelopen jaar met 10 procent toegenomen en vanaf begin 1997 is er aan meer dan $ 3 miljard aan ClearPath-servers omgezet. De groeiende economie en het toenemende elektronische zakenverkeer zijn voor veel ClearPath-gebruikers reden om hun systeem te upgraden. Ook de verkoop van complete oplossingen is sterk toegenomen.

“Zeventien procent van de omzet in 1998 is voortgekomen uit nieuwe klanten”, aldus Brian Hadfield, Vice President en General Manager van het zakelijke ClearPath-initiatief. “Vooral uit de bancaire, verzekerings- en voice messaging-markt is er veel vraag naar ClearPath-gerichte oplossingen. Het succes is mede te danken aan de gecombineerde verkoop met software-oplossingen.”

Veel bedrijven komen tot de conclusie dat zaken doen via het Internet leidt tot een toenemend aantal handelingen op hun huidige informatiesystemen. Hierdoor is de vraag naar enterprise servers als Unisys ClearPath toegenomen. Deze servers bieden ondersteuning op mainframe-niveau met een hoge schaalbaarheid, beschikbaarheid, beheersbaarheid, uitwisselbaarheid, en ondersteuning voor meerdere transacties en grote databases. Volgens de marktanalist IDC is het marktaandeel van Unisys ClearPath in de afgelopen twee jaar sterk gegroeid.

De ClearPath HMP IX6800 is net als zijn voorgangers voorzien van de efficiënte en flexibele CMOS-semiconductor-technologie. De IX6800 maakt gebruik van slechts één chip die het zelfde werk doet waarvoor vroeger 144 chips nodig waren. Het systeem biedt mogelijkheden om maximaal vier op Intel-gebaseerde multiprocessor-servers aan te sluiten op de Windows NT-/UnixWare-module van de ClearPath HMP IX6800-servers.

Een onafhankelijke studie van IDC heeft onlangs uitgewezen dat de Unisys ClearPath-servers hogere prestaties leveren dan de IBM System/390 en high-end Unix-systemen voor grootschalige OLTP-applicaties. Een andere conclusie betrof de aanzienlijk lagere staffingkosten voor het onderhoud van een ClearPath-system in een OLTP-applicatie ten opzichte van die van een IBM System/390 of Unix-computer met een soortgelijke applicatie.

Deel: ' Prestaties Unisys ClearPath-servers met 60% verbeterd '